Avatar billede jasperDK Nybegynder
17. juni 2003 - 14:13 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Hvad bruges phyton til?

Hvad bruges phyton til?? Der er ingen kategori om det herinde, (Eller har jeg bare ikke kunne finde kategorien?)

Og hvor kan man downloade en compiler og en toturital (pådansk)?
Avatar billede metaph Nybegynder
18. juni 2003 - 11:45 #1
Hvis det er Python du mener, er det (kort sagt) et programmerings-sprog der godt kan minde om en blanding af Perl, Tcl og Basic (den sidst nævnte kan diskuteres).

For mere info kan du besøge http://www.python.org .
Avatar billede mfalck Praktikant
18. juni 2003 - 11:53 #2
for at korrigere lidt så minder python mest af alt om modula-3 men det er der ikke så mange som kender :-) Python er mere objekt-orienteret end perl
Avatar billede mfalck Praktikant
18. juni 2003 - 11:54 #3
det bruges primært som script-sprog til unix-maskiner som en afløser for perl, men der er også udkommet biblioteker til at lave 3d-grafik med så det er lidt spændende at se hvad fremtiden bringer for python.
Avatar billede jasperDK Nybegynder
18. juni 2003 - 13:48 #4
Jeg er i gang med at lave en skole opgave, hvor jeg skrivver om hackning. Jeg læste på flere hjemmesider at python, bruges til at lave hacker software, og til at hacke med. Er det rigtigt???
Avatar billede jasperDK Nybegynder
18. juni 2003 - 13:49 #5
*Du skal nok få dine point mfalck. Men jeg kan ikke finde spv. når jeg har givet point, så det venter jeg lidt med!!
Avatar billede jasperDK Nybegynder
18. juni 2003 - 13:49 #6
*undskyld navne ombytning, jeg mente metaph. Undskyld mfalck!!
Avatar billede mfalck Praktikant
18. juni 2003 - 14:15 #7
nej jeg tror ikke at python bruges til hackning af andre computere, da det kræver en pythonfortolker for at køre. Hackere anvender primært C eller assembler i unix-miljøer, mens visual basic og C/C++ er det foretrukne i windows-verdenen, da man her har direkte adgang til maskinen.
Avatar billede jasperDK Nybegynder
18. juni 2003 - 14:17 #8
Så en hacker vil fortrække vb??
Avatar billede mfalck Praktikant
18. juni 2003 - 14:17 #9
eller C
Avatar billede jasperDK Nybegynder
18. juni 2003 - 14:18 #10
Tak jeg klikker lige over i vb gruppen!!