Avatar billede capriole Nybegynder
16. juni 2003 - 12:47 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

scrollbar altid/auto i ramme

Er det muligt i en ramme at lave den højre scrollbar, så den altid er der, altså yes, samtidig med at scrollbaren i bunden er auto?

Hvis ja, hvordan skriver jeg det?
Avatar billede ahv Nybegynder
16. juni 2003 - 12:48 #1
<body style="overflow-y: yes; overflow-x: auto"> ?
Avatar billede ahv Nybegynder
16. juni 2003 - 12:49 #2
Virker vist kun i IE.
Avatar billede capriole Nybegynder
16. juni 2003 - 12:49 #3
tak, prøver lige
Avatar billede capriole Nybegynder
16. juni 2003 - 12:52 #4
jeg har flere rammer på siden og det skal kun gælde den ene - kan du skrive det ind i denne stump?
<frame name="hovedramme" src="velk.html" scrolling="auto" noresize target="_self">
Avatar billede ahv Nybegynder
16. juni 2003 - 12:53 #5
Du skal sætte det ind i velk.html
Avatar billede capriole Nybegynder
16. juni 2003 - 12:54 #6
øv, det vil sige i alle de sider som skal åbne i rammen? - er det andet ikke muligt?
Avatar billede ahv Nybegynder
16. juni 2003 - 12:56 #7
Ikke lige hvad jeg ved af, men det er jo bare body tagget, du skal udskifte med det der.
Avatar billede capriole Nybegynder
16. juni 2003 - 13:03 #8
det virker ikke på mine asp sider (har ikke prøvet en html side endnu)
Avatar billede capriole Nybegynder
16. juni 2003 - 13:06 #9
Heller ikke mine html-sider viser højre scrolbar altid, måske driller tagget på min ramme som jeg skrev ovenfor, skal jeg ændre det før det vil virke?
Avatar billede ahv Nybegynder
16. juni 2003 - 13:10 #10
Måske, prøv ;) Har ikke rodet så meget med det.
Avatar billede capriole Nybegynder
16. juni 2003 - 13:19 #11
Hmnn, uanset hvad jeg gør viser den højre ramme sig først når siden den loader er lang nok.
prøvede også lige:
<frame name="hovedramme" src="velk.html" overflow-y="yes" overflow-x="auto" noresize target="_self">
men som du antog virker det ikke.

kan problemet evt. være at rammen ligger i et større frameset?
Avatar billede capriole Nybegynder
16. juni 2003 - 13:26 #12
btw, din kode virker fint hvis siden loades i et nyt vindue, men ikke når den loades i min ramme, så det er nok p.g.a. at den ligger i det frame sæt
Avatar billede capriole Nybegynder
16. juni 2003 - 13:43 #13
Well, dit svar er nøjagtigt hvad jeg spurgte efter, så længe det er i et vindue for sig selv - så points vil jeg gerne af med.
Jeg vil senere prøve at få det bygget direkte ind i framesættet om muligt, siderne med den body-kode på virker åbenbart ikke på en rammeside

Tak for nu.