Avatar billede ykok Nybegynder
16. juni 2003 - 12:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Drevbogstaver foran drevbeskrivelse (drevnavn)

Jeg arbejder i en organisation hvor vi har over 300 brugere. Hver gang de logger på får de via login script mapped en 6-7 drev.

Hvis man åbner disse drev, enten i windows explorer eller f.eks. bare i åben funktionen i word. Bliver drevene skrevet med deres navn før deres drevbogstav, hvilket betyder, at med mindre kolonnen er meget bred, kan drevbogstavet ikke altid læses.

Det jeg gerne vil opnå er at bytte rundt, så jeg har drevbogstavet før drevnavnet, dog uden at slette nogen af disse. Dette skal helst være via en feature i Windows XP, da jeg selv bestemmer opsætningen på PC'erne (via et image der bliver lagt ind (PQDI lidt ala ghost))
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2003 - 13:00 #1
Du kan i et .vbs logon script angive de navne du måtte ønske.

------------------------------------------------------------------------------
Dim oShell
Dim oShFolder
Set oShell = CreateObject("Shell.Application")
Set oShFolder = oShell.Namespace(17)

For Each oShFolderItem In oShFolder.Items
  Select Case oShFolderItem.Path
  Case "X:\"
      oShFolderItem.Name = "X: Et_eller_andet_navn"
  Case "Y:\"
      oShFolderItem.Name = "Y: Et_eller_andet_navn"
  End Select
Next

Set oShell = Nothing
Set oShFolder = Nothing
------------------------------------------------------------------------------

Det er ikke helt det du bad om, med det kan måske bruges.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2003 - 15:50 #2
I stedet for alle de mappede drev, var det måske bedre at bruge Distributed File System (DFS).

Simplifying Infrastructure Complexity with Windows Distributed File System:
http://www.microsoft.com/windowsserver2003/techinfo/overview/dfs.mspx

Step-by-Step Guide to DFS:
http://www.microsoft.com/windows2000/techinfo/planning/fileandprint/dfssteps.asp

:-)
Avatar billede ykok Nybegynder
23. juni 2003 - 14:32 #3
Tja, som sagt ikke helt det jeg bad om, men faktisk ret godt svar alligevel.
Avatar billede ykok Nybegynder
23. juni 2003 - 14:33 #4
Og jo, når vi har fået opgraderet alle vores NT 4.0 servere skal jeg da nok lege lidt med DFS...