Avatar billede vtm Nybegynder
16. juni 2003 - 01:35 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Kun de sidste 3

Den skal kun vise de 3 første nyheder af databasen, men det vil den ikke.

http://www.pivskid.dk/help

<html>

<head>
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>forside</title>
</head>

<body bgproperties="fixed" background="grafik/Pil_13.jpg" link="#3366FF" vlink="#3366FF" alink="#3366FF" bgcolor="#000000">

<p align="center"><u><b><font face="Verdana" size="6">~*Chrisas Chinchilla*~</font></b></u></p>

&nbsp;<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" width="100%">
  <tr>
    <td width="50%"><center><b><u><font size="2" face="Verdana">Nyheder</font></u></b></center><hr>
    <%
Response.Buffer = True

' Connection til database
Set Con = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DBPath = "DBQ=" & server.mappath("admin/nyheder.mdb")
Con.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & DBPath

' Her hiver vi indholdet af databasen ud, sorterer dem efter dato
    Sql = "SELECT top 3 * FROM nyheder ORDER BY Dato DESC"
    Set Record =  Con.Execute(Sql)

%>
    <% Do While Not Record.EOF %>

        <b><font size="2" face="Verdana">Den : </font> </b>
    <font size="2" face="Verdana"><% Response.Write Record("Dato")%></font><br>
        <font face="Verdana">
        <b><font size="2">Navn : </font> </b><font size="2"><% Response.Write Record("Forfatter")%><br>
        <b>Nyhed : </b><% Response.Write Record("Nyhed") %></font></font><br>
<br></p>
    <hr>

<%
Record.MoveNext
Loop
%>

  <%
' Lukke connection
Con.Close
Set Con = Nothing
%>
    </td>
    <td width="50%">

<APPLET height=400
      archive=../Billeder/web/bilder%20til%20forside/AnLake.jar width=287
      code=AnLake.class align="right"><PARAM NAME="credits" VALUE="Applet by Fabio Ciucci (www.anfyteam.com)"><PARAM NAME="res" VALUE="1"><PARAM NAME="image" VALUE="Peja 19.jpg"><PARAM NAME="wavspeed" VALUE="30"><PARAM NAME="perspective" VALUE="10"><PARAM NAME="farwaving" VALUE="200"><PARAM NAME="wind" VALUE="10"><PARAM NAME="windvarval" VALUE="5"><PARAM NAME="windvarmin" VALUE="5"><PARAM NAME="windvarmax" VALUE="15"><PARAM NAME="halfreflect" VALUE="NO"><PARAM NAME="overimg" VALUE="NO"><PARAM NAME="overimgX" VALUE="0"><PARAM NAME="overimgY" VALUE="0"><PARAM NAME="textscroll" VALUE="lakescr.txt"><PARAM NAME="texttype" VALUE="zooming"><PARAM NAME="textvspace" VALUE="0"><PARAM NAME="textminfont" VALUE="8"><PARAM NAME="textmaxfont" VALUE="172"><PARAM NAME="textoffset" VALUE="240"><PARAM NAME="textspeed" VALUE="2"><PARAM NAME="textfont" VALUE="Helvetica"><PARAM NAME="textbold" VALUE="NO"><PARAM NAME="textitalic" VALUE="NO"><PARAM NAME="textsize" VALUE="24"><PARAM NAME="textshadow" VALUE="YES"><PARAM NAME="TextSColR" VALUE="20"><PARAM NAME="TextSColG" VALUE="20"><PARAM NAME="TextSColB" VALUE="50"><PARAM NAME="TextColR" VALUE="255"><PARAM NAME="TextColG" VALUE="255"><PARAM NAME="TextColB" VALUE="155"><PARAM NAME="TextJumpAmp" VALUE="0"><PARAM NAME="TextJumpSpd" VALUE="0"><PARAM NAME="TextSineAmp" VALUE="0"><PARAM NAME="TextSineSpd" VALUE="0"><PARAM NAME="TextSineAngle" VALUE="0"><PARAM NAME="regcode" VALUE="NO"><PARAM NAME="reglink" VALUE="NO"><PARAM NAME="regnewframe" VALUE="NO"><PARAM NAME="regframename" VALUE="_blank"><PARAM NAME="statusmsg" VALUE="AnLake applet"><PARAM NAME="memdelay" VALUE="1000"><PARAM NAME="priority" VALUE="3"><PARAM NAME="MinSYNC" VALUE="10">
  Sorry, your browser doesn't support Java(tm).</APPLET></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="100%" colspan="2">
    <p style="line-height: 100%; margin-top: 1px; margin-bottom: 1px" align="center">&nbsp;</p>
    <p style="line-height: 100%; margin-top: 1px; margin-bottom: 1px" align="center">
    <font face="Times New Roman" color="#000000" size="2">Alle rettigheder
    forbeholdes / Copyright 2003 <a href="mailto:chrisas@chrisas-chinchilla.dk">
    Dorthe Tomicich</a></font></p>
    <center>
    <p style="margin-top: 2px" align="center">&nbsp;<font face="Times New Roman" color="#000000" size="1">Sidst
    opdateret d.&nbsp; 08-06-03 </font></p>
    </center></td>
  </tr>
</table>
</body>

</html>
Avatar billede kovalt Nybegynder
16. juni 2003 - 01:37 #1
hvad er din fejl?
Avatar billede vtm Nybegynder
16. juni 2003 - 01:39 #2
det er jo det jeg gerne vil finde ud af
Avatar billede lalledenby Nybegynder
16. juni 2003 - 01:39 #3
er det ikke noget med limit 3 ?
Avatar billede vtm Nybegynder
16. juni 2003 - 01:40 #4
har også sendt hjemmeside adressen med, så kan i selv se
Avatar billede vtm Nybegynder
16. juni 2003 - 01:40 #5
Aner det ikke det er derfor jeg spørg :)
Avatar billede kovalt Nybegynder
16. juni 2003 - 01:48 #6
indeholdet dit datofelt ikke et tidspunkt?
Avatar billede vtm Nybegynder
16. juni 2003 - 01:51 #7
hvad tænker du på kovalt ?
Avatar billede kovalt Nybegynder
16. juni 2003 - 01:54 #8
hvis det ikke indeholdet et tidspunkt er der jo ikke nogen af dine datoer der er stører end de andre, hvorfor den ikke kan vælge top 3 og derfor tager dem alle....
Avatar billede vtm Nybegynder
16. juni 2003 - 01:55 #9
Nå ja du siger noget, kan du så hjælpe mig med at få et tidspunkt med ?
Avatar billede lalledenby Nybegynder
16. juni 2003 - 01:56 #10
hva med bare at lave en do loop?

Do until Record("id") => 3

// din table her

loop

eller:

antal = 3
nummer = 1

Do until nummer => antal

//tablt

loop
Avatar billede vtm Nybegynder
16. juni 2003 - 01:57 #11
okai er lidt ny i området hvor skal den sættes ind ?
Avatar billede kovalt Nybegynder
16. juni 2003 - 01:58 #12
det skal du angive i dit datoformat i din DB... det må være noget med long eller noget i den stil...

hvordan ser koden ud hvor du opretter indlægene
Avatar billede vtm Nybegynder
16. juni 2003 - 01:58 #13
er det så istedet for loop ?
Avatar billede vtm Nybegynder
16. juni 2003 - 01:59 #14
<%

Response.Buffer = True

' Funktion der fikser quotes...
FUNCTION fixQuotes( theString )
    fixQuotes = Replace( theString, "'", "''" )
END FUNCTION

' Hent data fra formular
    Nyhed = Request( "Nyhed" )
    Forfatter = Request( "Forfatter" )

' Connection til database.
Set Con = Server.CreateObject( "ADODB.Connection" )
    DBPath = "DBQ=" & server.mappath("nyheder.mdb")
    Con.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & DBPath

' ... Ogsaa saetter vi vores data fra formularen ind i databasen
IF Request.Servervariables("Content_Length") > 0 THEN
    Sql = "INSERT INTO nyheder (Dato, Nyhed, Forfatter) VALUES('" & Date() & "','" & fixQuotes( Nyhed ) & "','" & fixQuotes( Forfatter ) & "')"
    Con.Execute Sql

' Og her skriver vi lige en lille besked om at nu er nyheden tilfoejet
    Response.Write "<strong>Tak for din nyhed. Den er blevet tilf&oslash;jet til databasen. </strong>"

END IF

%>

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">

<html>
<head>
    <title>Nyhedsting</title>

    <link rel=stylesheet type="text/css" href="../style/stylenormal.css">
</head>

<body bgcolor="#808080">

<p align="center"><u><b><font face="Verdana" size="6">~*Chrisas Chinchilla*~</font></b></u></p>
<h1><font face="Verdana" size="2">Nyeste Opdateringer.</font></h1>
<p><font face="Verdana" size="2">Smid de sidste nye opdateringer af siden ind
her !!</font></p>
&nbsp;<form action="nyhed.asp" method="POST" target="_self">
<table border="0" width="600">
    <tr>
        <td valign="top" width="150"><font face="Verdana" size="2">Opdatering</font></td>
        <td><font face="Verdana">
        <textarea cols="30" rows="8" name="Nyhed" style="color: #FF6600; border: 1px solid #C0C0C0; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1"></textarea></font></td>
    </tr>
    <tr>
        <td><font face="Verdana" size="2">Forfatter</font></td>
        <td><font face="Verdana">
        <input type="text" name="Forfatter" size="20" style="color: #FF6600; border: 1px solid #C0C0C0"></font></td>
    </tr>
    <tr>
        <td colspan="2" align="center"><font face="Verdana">
        <input type="submit" value="Læg Opdatering Ind" style="color: #FF6600; font-family: Verdana; font-size: 8 pt; border: 1px solid #C0C0C0; padding-left: 4; padding-right: 4; padding-top: 1; padding-bottom: 1"></font></td>
    </tr>
</table>
</form>

<p><font face="Verdana" size="2">Alle felter skal udfyldes :)</font></p>
<p align="center"><font face="Verdana" size="2"><a href="bruger.asp">
<font color="#FFFFFF">Tilbage</font></a></font></p>

</body>
</html>
Avatar billede kovalt Nybegynder
16. juni 2003 - 01:59 #15
det er også en mulighed men den anden er bedre ud fra et performance synspunkt
Avatar billede kovalt Nybegynder
16. juni 2003 - 02:00 #16
hvis du i din insert-sætning retter Date() til Now() så kommer der tidspunkt med.....
Avatar billede vtm Nybegynder
16. juni 2003 - 02:00 #17
jeg er nærmest ligeglad, det skal bare virke :)
Avatar billede kovalt Nybegynder
16. juni 2003 - 02:01 #18
så kræver det naturligvis at du i den database har oprettet et felt, der kan indeholde klokkeslet
Avatar billede vtm Nybegynder
16. juni 2003 - 02:02 #19
' ... Ogsaa saetter vi vores data fra formularen ind i databasen
IF Request.Servervariables("Content_Length") > 0 THEN
    Sql = "INSERT INTO nyheder (Dato, Nyhed, Forfatter) VALUES('" & Date() & "','" & fixQuotes( Nyhed ) & "','" & fixQuotes( Forfatter ) & "')"
    Con.Execute Sql

denne linie ?
Avatar billede lalledenby Nybegynder
16. juni 2003 - 02:02 #20
sådan:

<html>

<head>
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>forside</title>
</head>

<body bgproperties="fixed" background="grafik/Pil_13.jpg" link="#3366FF" vlink="#3366FF" alink="#3366FF" bgcolor="#000000">

<p align="center"><u><b><font face="Verdana" size="6">~*Chrisas Chinchilla*~</font></b></u></p>

&nbsp;<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" width="100%">
  <tr>
    <td width="50%"><center><b><u><font size="2" face="Verdana">Nyheder</font></u></b></center><hr>
    <%
Response.Buffer = True

' Connection til database
Set Con = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DBPath = "DBQ=" & server.mappath("admin/nyheder.mdb")
Con.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & DBPath

' Her hiver vi indholdet af databasen ud, sorterer dem efter dato
    Sql = "SELECT top 3 * FROM nyheder ORDER BY Dato DESC"
    Set Record =  Con.Execute(Sql)

%>
    <% Do until antal =< 3 %>

        <b><font size="2" face="Verdana">Den : </font> </b>
    <font size="2" face="Verdana"><% Response.Write Record("Dato")%></font><br>
        <font face="Verdana">
        <b><font size="2">Navn : </font> </b><font size="2"><% Response.Write Record("Forfatter")%><br>
        <b>Nyhed : </b><% Response.Write Record("Nyhed") %></font></font><br>
<br></p>
    <hr>

<%
Record.MoveNext
antal = antal +1
Loop
%>

  <%
' Lukke connection
Con.Close
Set Con = Nothing
%>
    </td>
    <td width="50%">

<APPLET height=400
      archive=../Billeder/web/bilder%20til%20forside/AnLake.jar width=287
      code=AnLake.class align="right"><PARAM NAME="credits" VALUE="Applet by Fabio Ciucci (www.anfyteam.com)"><PARAM NAME="res" VALUE="1"><PARAM NAME="image" VALUE="Peja 19.jpg"><PARAM NAME="wavspeed" VALUE="30"><PARAM NAME="perspective" VALUE="10"><PARAM NAME="farwaving" VALUE="200"><PARAM NAME="wind" VALUE="10"><PARAM NAME="windvarval" VALUE="5"><PARAM NAME="windvarmin" VALUE="5"><PARAM NAME="windvarmax" VALUE="15"><PARAM NAME="halfreflect" VALUE="NO"><PARAM NAME="overimg" VALUE="NO"><PARAM NAME="overimgX" VALUE="0"><PARAM NAME="overimgY" VALUE="0"><PARAM NAME="textscroll" VALUE="lakescr.txt"><PARAM NAME="texttype" VALUE="zooming"><PARAM NAME="textvspace" VALUE="0"><PARAM NAME="textminfont" VALUE="8"><PARAM NAME="textmaxfont" VALUE="172"><PARAM NAME="textoffset" VALUE="240"><PARAM NAME="textspeed" VALUE="2"><PARAM NAME="textfont" VALUE="Helvetica"><PARAM NAME="textbold" VALUE="NO"><PARAM NAME="textitalic" VALUE="NO"><PARAM NAME="textsize" VALUE="24"><PARAM NAME="textshadow" VALUE="YES"><PARAM NAME="TextSColR" VALUE="20"><PARAM NAME="TextSColG" VALUE="20"><PARAM NAME="TextSColB" VALUE="50"><PARAM NAME="TextColR" VALUE="255"><PARAM NAME="TextColG" VALUE="255"><PARAM NAME="TextColB" VALUE="155"><PARAM NAME="TextJumpAmp" VALUE="0"><PARAM NAME="TextJumpSpd" VALUE="0"><PARAM NAME="TextSineAmp" VALUE="0"><PARAM NAME="TextSineSpd" VALUE="0"><PARAM NAME="TextSineAngle" VALUE="0"><PARAM NAME="regcode" VALUE="NO"><PARAM NAME="reglink" VALUE="NO"><PARAM NAME="regnewframe" VALUE="NO"><PARAM NAME="regframename" VALUE="_blank"><PARAM NAME="statusmsg" VALUE="AnLake applet"><PARAM NAME="memdelay" VALUE="1000"><PARAM NAME="priority" VALUE="3"><PARAM NAME="MinSYNC" VALUE="10">
  Sorry, your browser doesn't support Java(tm).</APPLET></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="100%" colspan="2">
    <p style="line-height: 100%; margin-top: 1px; margin-bottom: 1px" align="center">&nbsp;</p>
    <p style="line-height: 100%; margin-top: 1px; margin-bottom: 1px" align="center">
    <font face="Times New Roman" color="#000000" size="2">Alle rettigheder
    forbeholdes / Copyright 2003 <a href="mailto:chrisas@chrisas-chinchilla.dk">
    Dorthe Tomicich</a></font></p>
    <center>
    <p style="margin-top: 2px" align="center">&nbsp;<font face="Times New Roman" color="#000000" size="1">Sidst
    opdateret d.&nbsp; 08-06-03 </font></p>
    </center></td>
  </tr>
</table>
</body>

</html>
Avatar billede vtm Nybegynder
16. juni 2003 - 02:03 #21
Date/Time
Avatar billede lalledenby Nybegynder
16. juni 2003 - 02:03 #22
så udskriver den kun de første 3
Avatar billede kovalt Nybegynder
16. juni 2003 - 02:04 #23
sådan her - så virker det:

IF Request.Servervariables("Content_Length") > 0 THEN
    Sql = "INSERT INTO nyheder (Dato, Nyhed, Forfatter) VALUES('" & Now() & "','" & fixQuotes( Nyhed ) & "','" & fixQuotes( Forfatter ) & "')"
    Con.Execute Sql
Avatar billede vtm Nybegynder
16. juni 2003 - 02:08 #24
nu viser den slet ikke nogen mere
Avatar billede vtm Nybegynder
16. juni 2003 - 02:08 #25
det var med lalledenby løsning
Avatar billede kovalt Nybegynder
16. juni 2003 - 02:10 #26
det er fordi han skriver

do until antal =< 3

det er den jo til at starte med

/kovalt
Avatar billede kovalt Nybegynder
16. juni 2003 - 02:10 #27
det skal selvfølgelig være

do until antal = 3
Avatar billede kovalt Nybegynder
16. juni 2003 - 02:11 #28
Du ska lige være opmærksom på at du med den løsning jeg har givet skal oprette nogle nye indlæg idet naturligvis ikke virke med tilbagevirkende kraft.... det vil kune virke for de indlæg de opretter efter at have implementeret koden
Avatar billede vtm Nybegynder
16. juni 2003 - 02:13 #29
kan slet ikke få det til at virke lige nu
Avatar billede kovalt Nybegynder
16. juni 2003 - 02:14 #30
prøv at gå tilbage hvor de startede og ret date() til now(). Derefter opretter du 4 ny indlæg og så skulle det gerne virke
Avatar billede kovalt Nybegynder
16. juni 2003 - 02:15 #31
jeg hopper i køjen nu... jeg kommer på i morgen tidlig igen - så kigger jeg lige om du har fået det til at virke....

god arbejdslyst

/kovalt
Avatar billede vtm Nybegynder
16. juni 2003 - 02:26 #32
Nu lukkedes det, med lidt hjælp fra jer begge 2 mange tak for det :)
Avatar billede vtm Nybegynder
16. juni 2003 - 02:41 #33
Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Feltet "dagbog.Dagen" kan ikke indeholde en streng af længden nul.
/help/admin/nyhed1.asp, line 26
Avatar billede vtm Nybegynder
16. juni 2003 - 02:42 #34
hvad er det for en fejl fatter den ikke

IF Request.Servervariables("Content_Length") > 0 THEN
    Sql = "INSERT INTO nyheder (Dato, Nyhed, Forfatter) VALUES('" & Date() & "','" & fixQuotes( Nyhed ) & "','" & fixQuotes( Forfatter ) & "')"
    Con.Execute Sql  <<< linie 26