Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2003 - 00:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Probs med OCR program

Jeg har købt en Epson Perfection 2450 scanner, og den er bare super.
Men det OCR prog, som følger med - Presto - kan ikke genkende danske bogstaver. Man bliver bedt om at vælge sprog, og man kan bl.a. vælge dansk - men lige lidt hjælper det.
Nogen bud på hvad man kan gøre?
Avatar billede michaelbg Nybegynder
16. juni 2003 - 10:04 #1
Har haft samme udfordring og problemer - valgte at købe et produkt: Cuneiform (http://www.ocr.com/) som jeg er helt tilfreds med.
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2003 - 10:21 #2
Og det kan genkende æøå?
Avatar billede michaelbg Nybegynder
17. juni 2003 - 08:52 #3
svar: ja! min version af programmet er ikke den nyeste, men her er der som udgangspunkt et antal sprog at vælge når et billede skal oversættes; jeg vil gå ud fra at den nyere udgave ikke er ringere ... (og undskyld mit fravær i går)
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2003 - 09:13 #4
men en geninstallering fra deres webside løste problemet, og nu fungerer det perfekt