Avatar billede drakwing Nybegynder
14. juni 2003 - 17:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

OnPreRender textbox to multiline

hej

jeg har en datagrid med en EditCommandColumn, så jeg kan redigere i records fra min mysql db.

jeg bruger boundcolumns fordi jeg også har en sorterings funktion.

mit spørgsmål er om det er muligt at ændre de textbox der kommer frem når man skal redigere i en record til multiline ?

det er lykkedes mig at ændre andre attributes som feks. width og readonly ved at bruge OnPreRender, men kan ikke få multiline til at virke.

mit forsøg

Dim tbx1 As TextBox = CType(MydataGrid.Items(MydataGrid.EditItemIndex).Cells(3).Controls(0), TextBox)
tbx1.textmode="multiline"

hjælp - kan det lade sig gøre ?
Avatar billede burningice Nybegynder
14. juni 2003 - 18:08 #1
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/cpref/html/frlrfSystemWebUIWebControlsTextBoxClassTextModeTopic.asp?frame=true

du skal ikke bruge en string men en TextBoxMode-enum:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/cpref/html/frlrfsystemwebuiwebcontrolstextboxmodeclasstopic.asp?frame=true

Dim tbx1 As TextBox = CType(MydataGrid.Items(MydataGrid.EditItemIndex).Cells(3).Controls(0), TextBox)
tbx1.Textmode = TextBoxMode.MultiLine
Avatar billede drakwing Nybegynder
14. juni 2003 - 18:16 #2
jep du har sgu ret igen cyberfessor - lav et svar og få dine point
Avatar billede burningice Nybegynder
14. juni 2003 - 18:44 #3
:)