Avatar billede hansaman Nybegynder
12. juni 2003 - 02:29 Der er 6 kommentarer

Et program der kan rippe hyperlinks fra website

Findes der et program der kan "rippe" hyperlinks?

Hvis jeg f.eks. søger på google, og der kommer 30 hyperlinks. Jeg vil så ha rippet disse links og sætte dem ind i et textformat.
Det tager lidt tid at kopiere alle links :-)
Avatar billede magictouch Nybegynder
12. juni 2003 - 06:29 #1
det behøves ikke at tage lang tid for at kopiere,
markér det hele (ctrl+a)- gem som.
Avatar billede hansaman Nybegynder
12. juni 2003 - 14:13 #2
Det ved jeg, men så gemmer jeg jo hele kildekoden. Det skal være et program der automatisk henter kun hyperlinks fra siden
Avatar billede demib Nybegynder
18. juni 2003 - 13:07 #3
Du skal være opmærksom på at det ifølge Googles TOS (terms Of Service) ikke er tilladt at anvendte programmer til automatisk at foretage søgninger eller "rippe" resultater etc.

Hvis du alligevel vælger at gøre det, vil jeg kraftigt anbefale at du anvender et dial up modem (med dynamisk IP) da Google ikke holder sig tilbage for at blokere de IP adresser der ikke overholder deres TOS.

Der findes en hel del off-site browsere (se f.eks.- Tucows). Nogle af dem (mener jeg) kan nøjes med at hente links fra en side
Avatar billede m_skau Nybegynder
09. september 2003 - 01:10 #4
Nedenstående er lavet specifikt til Google, men ideen er nem at overføre til andre sites.

Åbn 2 tomme dokumenter i word
Paste google siden ind i det FØRSTE tomme worddokument (Dokument 1) (dvs. i tryk ctrl-a ctrl-c i browseren, gå til Word og tryk ctrl-v).
Tryk Alt-F11 for at åbne Visual Basic Editor
Paste nedenstående makro (mellem ---- og ----)ind under enten Normal/Modules/Newmacros (makroen kan køres fra alle Worddokumenter fremover) eller Project (Dokument 1) (makroen bliver gemt med Dokument 1, og kan kun kaldes herfra):

----
Sub RipGooglePage()
'
    Dim tryagain As Boolean
    tryagain = True

    While tryagain
        Selection.Find.ClearFormatting
        With Selection.Find
            .Text = "k - "
            .Replacement.Text = ""
            .Forward = True
            .Wrap = wdFindContinue
            .Format = False
            .MatchCase = False
            .MatchWholeWord = False
            .MatchWildcards = False
            .MatchSoundsLike = False
            .MatchAllWordForms = False
        End With
        Selection.Find.Execute
        If Selection.Find.Found Then
            Selection.Delete Unit:=wdCharacter, count:=1
            Selection.HomeKey Unit:=wdLine
            Selection.Find.ClearFormatting
            With Selection.Find
                .Text = " - "
                .Replacement.Text = ""
                .Forward = True
                .Wrap = wdFindContinue
                .Format = False
                .MatchCase = False
                .MatchWholeWord = False
                .MatchWildcards = False
                .MatchSoundsLike = False
                .MatchAllWordForms = False
            End With
            Selection.Find.Execute
            Selection.MoveLeft Unit:=wdCharacter, count:=2
            Selection.HomeKey Unit:=wdLine, Extend:=wdExtend
            Selection.Copy
            Windows(2).Activate
            'Windows(1).Activate
            Selection.PasteAndFormat (wdPasteDefault)
            Selection.TypeParagraph
            Windows(1).Activate
            Selection.EndKey Unit:=wdLine
            Selection.MoveRight Unit:=wdCharacter, count:=1
            tryagain = True
        Else
            tryagain = False
        End If
    Wend
End Sub
----

Kør makroen (alt-F8, vælg makroen, tryk afspil), og dine googlelinks er nu "rippet" til Dokument 2. Slet indholdet i Dokument 1 og paste flere søgeresultater til Dokument 1 og kør makroen igen. Voila.

For god ordens skyld gengiver jeg lige den del af Googles Terms of Service, der er relevant for ovenstående. Det er op til dig at afgøre, hvordan du evt. vil anvende min makrostump indenfor rammerne af TOS:

Personal Use Only
The Google Services are made available for your personal, non-commercial use only. You may not use the Google Services to sell a product or service, or to increase traffic to your Web site for commercial reasons, such as advertising sales. You may not take the results from a Google search and reformat and display them, or mirror the Google home page or results pages on your Web site. You may not "meta-search" Google. If you want to make commercial use of the Google Services, you must enter into an agreement with Google to do so in advance. Please contact us for more information.

If you are interested in adding a Google search box to your web site or your company's web site, we encourage you to do so.

No Automated Querying
You may not send automated queries of any sort to Google's system without express permission in advance from Google. Note that "sending automated queries" includes, among other things:

using any software which sends queries to Google to determine how a website or webpage "ranks" on Google for various queries;
"meta-searching" Google; and
performing "offline" searches on Google.
Avatar billede lodahk Nybegynder
03. oktober 2003 - 12:52 #5
Hej,
Du kan oprette en 'bookmarlet'. Opret et bookmark med denne URL:
java script:WN7z=open('','Z6','width=400,height=200,scrollbars,resizable,menubar');DL5e=document.links;with(WN7z.document){write('<base%20target=_blank>');for(lKi=0;lKi<DL5e.length;lKi++){write(DL5e[lKi].toString().link(DL5e[lKi])+'<br><br>')};void(close())}

Den har godt nok et problem med frames, men ellers er det OK.
Avatar billede demib Nybegynder
03. oktober 2003 - 13:17 #6
Jeg var til et møde med Google i San Jose i sommers om deres åbne API. Det står helt klart at programmer som ovenstående SKAL køres via denne (SOAP) API. Det er gratis at signe up til brugen af dette, og du får mulighed for op til 1000 søgninger via de programmer du laver.

Ovenstående kode er klart i konflikt med Googles Terms Of Service.