Avatar billede da-bitsch Nybegynder
11. juni 2003 - 19:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

MDI save all

SIdder lige med et problem hvor jeg vil kunne gemme alle mine richedits, men den skal lave en query for hver eneste mdi så den spørger om man vil gemme. Har denne her kode hvis der bare var en richedit

begin
if Richedit1.Modified Then
Case MessageBox(Handle, 'Vil du gemme dokumentet', 'Gem?', MB_ICONQUESTION+MB_YESNOCANCEL) of
    IDYES: If SaveDialog1.Execute Then
            RichEdit1.Lines.SaveToFile(SaveDialog1.Filename)
            Else
            CanClose := False;
    IDCancel: CanClose := False; //luk ikke
  End;
end;

men mit problem er nu bare at jeg skal bruge det således at det bliver på MDI Basis og så den skal tjekke alle Childs er der nogen som kan lave sådan en stump kode til mig ??
Avatar billede dkn Nybegynder
11. juni 2003 - 20:34 #1
ikke testet....

var
i :integer;
MDIForm: TForm2;
begin
for I := 0 to Form1.MDIChildCount-1 do
begin
MDIForm := TForm2(Form1.MDIChildren[I]);
if MDIForm.Richedit1.Modified Then
    Case MessageBox(Handle, 'Vil du gemme dokumentet', 'Gem?', MB_ICONQUESTION+MB_YESNOCANCEL) of
    IDYES: If SaveDialog1.Execute Then
            MDIForm.RichEdit1.Lines.SaveToFile(SaveDialog1.Filename)
            Else
            CanClose := False;
    IDCancel: CanClose := False; //luk ikke
  End;
end;
Avatar billede da-bitsch Nybegynder
11. juni 2003 - 21:32 #2
vil lige høre hvordan at du så gør det når jeg vil have vil du gemme og så + en var på. Så begynder den at brokke sig med at det ikke er en pchar. vi satte 'Vil du gemme' + Mainform.caption. Det vi vil er at skrive hvilket dokument man vil gemme
Avatar billede dkn Nybegynder
11. juni 2003 - 21:43 #3
var
st:string;
begin
st := 'Unavngivet 1';
if MessageBox(Handle, pchar('Vil du gemme dokumentet: '+st), 'Gem?', MB_ICONQUESTION+MB_YESNOCANCEL) =idyes then
//save.....