Avatar billede krogge Nybegynder
11. juni 2003 - 14:35 Der er 15 kommentarer

Åbne side popup kom fra ?

Har en (php)side med et link til en (asp)popup med et søgefelt, denne popup søger i en access database og genererer nogle links til en underside på den oprindelige phpside. Lige nu er target sat til _blank, men kan man ikke få opdateret den oprindelige (php)side ? ... håber det er til at forstå
Avatar billede yesyes Nybegynder
11. juni 2003 - 14:37 #1
overvejet et frisk lille html refresh tag?
Avatar billede krogge Nybegynder
11. juni 2003 - 14:39 #2
..og det er ?
Avatar billede kovalt Nybegynder
11. juni 2003 - 15:03 #3
kan du ikke bare lave en:

<a href="bla.exe" target="dinPHPSide">Link</a>
Avatar billede krogge Nybegynder
11. juni 2003 - 15:10 #4
her er asp koden
Response.Write "<tr><td><a href=""" & rs("Url") & """target=_blank>"& rs("Navn") & "</a></td>" ... dette hentes  <tr><td><a href="http://www.domæne.dk/mappe/filnavn.php" target=_blank>klik her</a></td>
... det skal sige at henholdsvis php/asp siderne ligge på 2 forskellige webhoteller
Avatar billede netro Nybegynder
11. juni 2003 - 15:48 #5
<a href="http://www.domæne.dk/mappe/filnavn.php" target="_blank" onClick="location.reload();">klik her</a>

Så opdaterer modersiden samtidig med, du åbner det nye vindue...?
Avatar billede krogge Nybegynder
11. juni 2003 - 16:28 #6
..netro .. hvordan ville det se ud i asp ?
Avatar billede netro Nybegynder
11. juni 2003 - 17:14 #7
Det kan du ikke lave i ASP - det skal afvikles hos klienten. Du kan kun udskrive det med ASP:

Response.Write "<a href='http://www.domæne.dk/mappe/filnavn.php' target='_blank' onClick='location.reload();'>klik her</a>"
Avatar billede yesyes Nybegynder
11. juni 2003 - 18:39 #8
nej du kan da ej
Avatar billede yesyes Nybegynder
11. juni 2003 - 18:39 #9
du kan bare gøre såen her
<%
asp kode
%>
<a href="http://www.domæne.dk/mappe/filnavn.php" target="_blank" onClick="location.reload();">klik her</a>
<%
mere asp kode
%>
Avatar billede netro Nybegynder
11. juni 2003 - 22:08 #10
Lad venligst med at komme med en sådan påstand, medmindre du er 100% sikker.
Du kan sagtens udskrive det med ASP, eftersom ASP afvikles på serveren og javascript hos klienten - i nævnte rækkefølge!

Det eneste, du får ud af yesyes's eksempel er at sætte ASP-fortolkeren på unødigt arbejde, hvilket går ud over performance. Og det er du vel næppe interesseret i?
Avatar billede kovalt Nybegynder
13. juni 2003 - 13:52 #11
Nej yesyes - der er du vist helt galt på den. Som Netro siger er det ikke så godt for performance at man afbryder sin ASP-fortolker.

Og der er jo overhovedet intet til hinder for at udskrive linket igennem ASP'en - det er jo ikke andet end alle mulige andre tekst-strenge.

Så lad os ikke være så populistiske....

/kovalt
Avatar billede yesyes Nybegynder
15. juni 2003 - 12:56 #12
hehe tja mente ik at det ik var muligt det forslag han kom med men har sommetider haft probs med det når man bruger ' istedet for " desuden vidste jeg ik at fortolkeren fik mere arbejder ved det ;)
Avatar billede krogge Nybegynder
16. juni 2003 - 14:19 #13
hvordan ville koden se ud hvis den skal skrives sammen med dette Response.Write "<tr><td><a href=""" & rs("Url") & """target=_blank>"& rs("Navn") & "</a></td>" ?
Avatar billede krogge Nybegynder
29. juli 2003 - 12:18 #14
er der slet ikke nogen der kan hjælpe !
Avatar billede netro Nybegynder
29. juli 2003 - 20:08 #15
Kan du lige uddybe det? Det er snart længe siden...