Avatar billede tblaster Nybegynder
11. juni 2003 - 12:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Samligne 2 xml dokumenter

Hejsa

Jeg har 2 xml dokumenter som har en masse stirngs der er ens og nogle som er i det ene dokument men ikke i det andet. Er det muligt via et program eller noget andet at finde de strings som er i den ene men ikke i den anden?

Stringsne i den ene ser således ud:
<String Name="Active">Aktiv</String>
<String Name="Add">Tilføj</String>

Hvor de i den anden ser sådan ud:
<String Name="Active">Aktiv</String>
<String Name="Add">Hinzufügen</String>

De skal altså kun søge på forskelle i <String Name="___">
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2003 - 13:02 #1
Component Sofware har et diff-program (CSDiff.exe) der måske kan bruges (afhænger lidt af om elementerne kommer i nogenlunde samme rækkefølge i de to dokumenter)

http://www.componentsoftware.com

- Alternativt kunne du evt. bruge et XSLT StyleSheet på det ene XML dokument, og vha. "document()" loade det andet, og herefter finde elementer i det andet, som ikke er i det første...

/CS
Avatar billede tblaster Nybegynder
11. juni 2003 - 14:01 #2
Jeg prøvede med deres CSDiff men da det var en xml fil forslog den mig at hente deres andet program: HTMLDiff og med den sammenlignede den de 2 filer fint ...

Smid et svar og du skal få dine point!
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2003 - 14:15 #3
Der var det... :)

/CS