Avatar billede oliverdb Nybegynder
11. juni 2003 - 12:30 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Performance måling via asp side

Hej jeg har fået den spænende opgave at måle performance på et større site skrevet i ASP. De store sider på ca. 1500 linier med kald både til COM objekter og SQL server. Jeg vil gerne identificerer tidsrøverne, eller rettere sagt, kunne logge hvad de enkelte dele af skriptet "koster" mig. Så vi tager fat på de rigtige problemer. Jeg har desværre ikke adgang til serveren så NT performance monitor er udelukket.

Jeg fandt en komponent engang, som kunne måle CPU-ticks. Er det vejen frem?
Avatar billede dk_akj Nybegynder
11. juni 2003 - 15:14 #1
Jeg lavede noget lign (godt nok til en VB applikation).

Jeg lavede en funktion f_log (pos as string) som skrev i en fil.
tidspunkt og pos

De stedder jeg ville måle skrev jeg f_log("mark_1")
noget kode
f_log("mark_2")
mere kode
f_log("mark_3")

osv...

I logfilen kan du så se hvordan tidsforløbet er i koden.

//akj

PS: Du skulle måske tilføje et sessionid til logfunktionen for at differentiere forskellige brugere.
Avatar billede tuctoh Nybegynder
11. juni 2003 - 15:21 #2
det kan du vist ikke særligt godt.. ASPs tider er ikke i milisekunder, så det vil være ret upræcist :(
Der skal en form for komponent til hvis det skal gøres præcist.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
11. juni 2003 - 15:26 #3
tuctoh >> Denne er da nøjagtig nok

start = timer()
for i = 1 to 500000

next
response.write  timer()  - start

//akj
Avatar billede tuctoh Nybegynder
11. juni 2003 - 15:56 #4
hmm... så har jeg også lært noget i dag akj :)
Avatar billede dk_akj Nybegynder
11. juni 2003 - 15:57 #5
Det er jeg da glad for :-)
Avatar billede oliverdb Nybegynder
11. juni 2003 - 17:58 #6
Hej jeg fandt en komponent som kan måle i millisekunder. Jeg kan self ikek huske sitet(har linket på arbejde).Den er faktisk gratis, norsk selskab..

Men nu kan jeg måle alle mine siders eksekveringstid. dk akj, du må godt nok hace nogle langsommme sider siden at du kan måle det i sec. Mine sider var fra 30ms til 10000ms. Nå men siden at tuctoch havde det mest begavede indlæg skal han have pointene. Så tage lige og svar :)

Jeg kan endda måle inde i scriptet så jeg ret præcist kan se hvor meget tid de froskellige dele tager. Komponenten tager self også cpu tid men ikke særligt meget(lover producenten).

HVis i ønsker kan jeg skrive linket i morgen
Avatar billede oliverdb Nybegynder
11. juni 2003 - 17:59 #7
undskyld for stavefejlene :(
Avatar billede eagleeye Praktikant
11. juni 2003 - 18:03 #8
Et eks i stil med et dk_akj har vist:
http://www.aspalliance.com/Mamanze/articles/default.aspx?path=vbscripttimer

Et andet eks som bruger en kompunent:
http://www.4guysfromrolla.com/webtech/122700-1.shtml

Ja jeg vil da gerne havde linket.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
11. juni 2003 - 18:03 #9
mit eks. kab også mS

//akj
Avatar billede oliverdb Nybegynder
12. juni 2003 - 10:36 #10
http://support.pulsesoft.com/default.asp?c=5

here U go og den er gratis...
Avatar billede oliverdb Nybegynder
12. juni 2003 - 13:08 #11
av fandt ud af at jeg ikke kan logge tiderne.. dvs jeg kan ikke hente de forskellige ticks ind i en variabel server side. Så jeg bruger eagleyeys. Måske skulle du have de 100?.. bare svar
Avatar billede dk_akj Nybegynder
12. juni 2003 - 14:04 #12
Hvorfor kan den ikke logge tiderne ?? Uden det er den da vist ikke meget værd ?? eller har jeg misforstået noget ??

//akj
Avatar billede eagleeye Praktikant
12. juni 2003 - 17:24 #13
Ok her et svar, så bestemmer du hvem der skal hvade point ;)
Avatar billede oliverdb Nybegynder
12. juni 2003 - 19:44 #14
dk akj  nææ men det eneste den ku vare at måle og skrive resultatet ud som en HTML kommentar til klienten. jeg kunne ikke logge data på nogen måde