Avatar billede ng-km Nybegynder
11. juni 2003 - 10:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Session variabel indlæses ikke

Jeg har følgende kode på en webside:

myNumber = Session("Number")
response.write myNumber

Min global.asa ser således ud

SUB Session_OnStart
Session("Number")=0
END SUB

Mit problem er at jeg ikke får vist myNumber når jeg indlæser siden. Men hvis jeg opdaterer siden (F5), får jeg vist myNumber korrekt. Hvorfor bliver myNumber ikke indlæst når siden bliver indlæst i browseren, men først når jeg trykker på F5, og hvordan løser jeg problemet.

PS. ASP og web er ikke min stærke side!!!
Avatar billede hulla Novice
11. juni 2003 - 11:09 #1
hvad er SUB Session_OnStart ?
Avatar billede kovalt Nybegynder
11. juni 2003 - 11:15 #2
er det fra din global.asa?
Avatar billede hulla Novice
11. juni 2003 - 11:26 #3
hvad er global.asa ?
Avatar billede kovalt Nybegynder
11. juni 2003 - 11:38 #4
hvilken webserver bruger du? Det er noget med at ikke alle webservere er sat op til at læse en global.asa-fil
Avatar billede ng-km Nybegynder
11. juni 2003 - 18:22 #5
Er jeg havnet i en forkert kategori.. det skulle man da tro med alle de modspørgsmål ???? Skal I bruge mere kode eller hva'.

Jeg bruger Microsoft's Personal Web Server, og den kan godt læse global.asa, for det går som sagt fint når jeg bruger opdater (F5).
Avatar billede baw Nybegynder
15. juni 2003 - 03:25 #6
Hvad står der øverst i global.asa?
Der skal helst stå:
<SCRIPT LANGUAGE=VBScript RUNAT=Server>
...
og så de andre subs
...
Sub Session_OnStart
Session("Number") = 0
End Sub
...
og så de andre subs igen
...
</SCRIPT>
Avatar billede ng-km Nybegynder
15. juni 2003 - 20:31 #7
global.asa er opbygget helt som du beskriver, og i princippet virker koden jo også, blot skal jeg trykke på F5 før jeg får indlæst værdien af Number på min side.
Avatar billede ng-km Nybegynder
16. marts 2008 - 08:45 #8
Lukker