Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 16:33 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Kix må ikke køre på serverne

Hejsa, jeg har et mindere netværk med 2 servere og 13 clienter, men hvordan får jeg KixStar til IKKE at udføres på serverne ?

Det vil gerne vil have lavet er at den springer over med f.eks. computer navn "server01" og "web-serv01"

og jeg kan bare ikke finde ud af det

//G
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 16:34 #1
Hvad skal dit kixscript konkret gøre?
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 16:37 #2
Det skal lave 4 netværks dreve, og 3 printer indstallersioner, det faktisk det hele:

-------------------------------------

?"  Hej @userid, velkommen til @DOMAIN nu er klokken: @TIME - @DATE"
?""
?"    Tilslutter nu Netnærks dreve og printere"
?""

IF (INGROUP("Home"))

    use I: \\server01\Alt        /persistent
    use H: \\server01\Dokumenter    /persistent
    use R: \\server01\Revirap    /persistent
    use P: \\server01\Billeder    /persistent
    use W: \\server01\Web        /persistent
    AddPrinterConnection ("\\server01\hpLaserJ") = 0 /persistent
    AddPrinterConnection ("\\server01\HPDeskJe") = 0 /persistent
    AddPrinterConnection ("\\server01\hpphotos") = 0 /persistent
    SetDefaultPrinter ("\\server01\hpLaserJ") = 0 /persistent

Endif

?"            Have a nice day"

---------------------------

Sådan ser det ud PT.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 16:38 #3
5 dreve, sry
Avatar billede cougar Nybegynder
10. juni 2003 - 16:39 #4
Det løser vel sig selv, da Administrator ikke er medlem af Home gruppen.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 16:42 #5
Hvilket OS benytter din server?
Avatar billede taager-kongen Nybegynder
10. juni 2003 - 16:44 #6
er dette en batfil? sorry for span, men vil gerne vide det !
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 16:53 #7
Det er Win2k, men Administratoren er desævre medlem :| og må meget gerne blive ved med at være det
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 16:53 #8
nope, det serveren der klare den
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2003 - 08:55 #9
Er der virkeligt ikke nogen der ved hvordan man får det script ikke at køre bare IKKE på Administrator Groppen
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2003 - 08:58 #10
Hvorfor fjerner du ikke bare administratoren fra home gruppen?
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2003 - 09:28 #11
Hmm det kunne man jo godt. men der er mange mapper og filer på serveren som kun home har adgang til. også ville admin ikke få adgang
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2003 - 09:35 #12
Kan du ikke bare tilføje admin til mapperne under fanen security?
Avatar billede Slettet bruger
14. juni 2003 - 09:37 #13
Jeg fatter bare ikke helt hvorfor du ikke laver/udgiver disse shares med AD, det er da meget nemmere at styre. Din metode er lidt stenalder, med mindre du benytter NT 4.0 som server.
Avatar billede carsten22 Nybegynder
15. juni 2003 - 02:52 #14
Har du prøvet funktionen @wksta
@wksta returnerer navnet på den pc hvor scriptet kører

F.eks.
If @wksta = "server01" then
; gør et eller andet eller f.eks goto afslutprogram
endif
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2003 - 11:56 #15
sorry, jeg har ikke være hjemme de sidte par dage. så derfor er jeg her først nu.

schulze: Ja, jeg har bare brugt det i nolge år efterhånden, men ja det er ved på tide at gå over til noget nyt.

carsten: Der ser ud til at virke, Tak. Så skal jeg bare bruge et svar :)
Avatar billede carsten22 Nybegynder
21. juni 2003 - 10:17 #16
Det kommer her