Avatar billede falslev Nybegynder
10. juni 2003 - 14:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

popup der sender resultat videre til hovedside og lukkes

Eks.
Man har en side (hovedsiden) hvor mang kan lave nogle valg.
Valgene kommer op i et popupvindue. Her vælger man og sender. Når man sender bliver gemmer og lukker popup og bagefter reloader hovedsiden.

Jeg tror det skal laves i Java men er ikke sikker.
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2003 - 14:11 #1
Det er ikke så svært igen. Har du noget kildekode det skal implementeres i?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. juni 2003 - 14:16 #2
Taler vi server-side Java (JSP eller servlet) ?

Taler vi client-side Java (Applet) ?

Taler vi client-side JavaScript ?

Det sidste er forkert kategori !
Avatar billede qredee Nybegynder
10. juni 2003 - 14:36 #3
Øverst i HEAD sektionen placeres:
<SCRIPT TYPE='text/javascript'>
function aaben () {
win=window.open('SIDE.HTM','_blank','width=350,height=550,toolbar=no,scrollbars=yes')
}
</SCRIPT>
Og i <body onload="java script:aaben()">
Og på siden som åbnes i vinduet skriver du i HEAD sektionen:
<SCRIPT TYPE='text/javascript'>
setTimeout('self.close();', 2*2500 );
</SCRIPT>

- Den lukker vidnuet efter 5 sek.
Avatar billede qredee Nybegynder
10. juni 2003 - 14:37 #4
Det må være sådan du mener ;)
Avatar billede falslev Nybegynder
12. juni 2003 - 09:39 #5
Har ikke noget kode i kan se.

Prøver at forklare igen.
Forstil jer i har en hovedside hvor der står hvilke ølmærker i bedst kan lide.
Ved siden af dem er der en EDIT knap. Når i trykken her kommer der et popup hvor i kan rette i jeres valg.
Fidusen er nu at når i trykker SAVE i popup vinduet lukker det derefter ned.
Nu er i tilbage på hovedsiden. Men den er jo ikke opdateret med jeres nye valg. Derfor søger jeg et script der samtidig med at lukke popup, reloader hovedsiden.
Avatar billede falslev Nybegynder
10. november 2003 - 12:37 #6
Har selv fundet svaret.
<FORM ACTION='java script:window.close()' METHOD=post onSubmit="opener.location.reload();">