Avatar billede tl Nybegynder
02. december 2000 - 00:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Oracle 8.1.7 Java muligheder.

Jeg læste at man i den nye Oracle kan køre Java programmer og Java Server Pages.

Er der nogen der kender til disse muligheder, og hvordan man får det til at køre ?
Avatar billede pnielsen Nybegynder
04. december 2000 - 23:02 #1
Det er et meget stort emne du spørger om!

Det er muligt at ligge java ind i basen, men det har det været siden den første 8i version.
Det afhænger lidt af hvilken platform du vil køre; hvordan opsætningen af javaen foregår.
Men online manualen beskriver det ret godt, ellers kan du bruge:
http://desktop.msfc.nasa.gov/oracle815doc/products.htm
se under java.

Desværre et det et meget generalt svar, men også et meget stort spørgsmål!
Håber det hjælper dig lidt på vej!
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2001 - 22:28 #2
Den nye Oracle9i har en Apache Webserver med sig.
Fra Oracles side er det selvfølgelig meningen at du skal bruge deres egen application server, som også kan følge med Oracle9i.
Fra http://technet.oracle.com kan du hente XSQL servlet, der kan integreres med mange webservere og give dig mulighed for at hente XML fra en Oracle database og formattere resultatet via Oracles XSLT kit.
XSQL til Windows har en Webtogo-server med, så du kan teste servletten uden en \'stor\' webserver-løsning.
Avatar billede tl Nybegynder
05. januar 2001 - 13:02 #3
Tak for svar.

Jeg har nu haft problemer med at installere IAS9 til NT.

Den kommer frem med en fejl når jeg prøver at installere med at den ikke kan finde JRE på en angiven adresse på CD.

Har nu prøvet at installere med en anden Oracle Universal Installer, men her kommer den frem og siger at den ikke kan finde en key, uden at angive hvilken key den mangler.

Ikke noget nemt produkt, må man sige.

Er der noger der er støt ppå de samme fejl ??

Mvh
Tl
Avatar billede smil Nybegynder
10. januar 2001 - 10:37 #4
For det første skal du bruge den installer der følger med 9iAS. Det kunne lyde som om du har en fejl i din download.
Har du 9iAs på en CD eller har du downloaded den (download er ca. 900 MB) ?

Der er dog en del problemmer med at installere 9iAS. Et af problemmer er at du skal have
en kørende 8.1.6.2 eller 8.1.7 - dette er kun fordi at min. install kræver at du installere Portal - du kan altid afinstallere den bag efter.

Hvis det kun er HTTP serveren incl. java options (EJB\'s, JSP, Servlet etc.) du er interesseret i, så er du nok bedre stillet ved kun at installere Oracle 8.1.7. Hvis du installere enterprise Edition, så inkludere den også Apache HTTP serveren som også følger med 9iAS.

Bemærk dog at både 8.1.7 og 9iAS kræver meget RAM. 8.1.7 kræver omkring 256 MB RAM, for at køre med Java options. Hvis du på samme maskine skal lave java udvikling, så bør du min. have 512 MB RAM.

Håber dette hjælper
Avatar billede tl Nybegynder
10. januar 2001 - 16:30 #5
Tak, men mit problem er at IAS9 installeren ikkke virkede på min CD, da den ikke kunne finde et JRE. En lidt mærkelig fejl da den tilsyneladende ligger på disken.

Jeg har prøvet at bruge 8i\'s installer uden held, da den kommer frem og siger den mangler nogle keys..

Jeg har eller 8.1.7.

Avatar billede pnielsen Nybegynder
18. april 2001 - 16:25 #6
Har du fået løst det ?

Ellers så skriv lige tilbage hvilken fejl du får... Så skal jeg forsøge at hjælpe!