Avatar billede sluppermanden Nybegynder
09. juni 2003 - 13:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

java.sql.SQLException: General error

Er der nogen der ved hvad denne fejl betyder

java.sql.SQLException: General error
        at sun.jdbc.odbc.JdbcOdbc.createSQLException(JdbcOdbc.java:6908)
        at sun.jdbc.odbc.JdbcOdbc.standardError(JdbcOdbc.java:7036)
        at sun.jdbc.odbc.JdbcOdbc.SQLExecDirect(JdbcOdbc.java:3065)
        at sun.jdbc.odbc.JdbcOdbcStatement.execute(JdbcOdbcStatement.java:338)
        at ffswww.execSql(ffswww.java:74)

Fejlen sker i denne linie

      stmt.execute(sql);

og sql sætningen ser således ud:

insert into instruktører values("+jTextField3+ "," +jTextField4+")

begge værdi'er er gode nok.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juni 2003 - 13:43 #1
Indeholder de 2 felter tal ?

(hvis ikke så skal der jo ' ' omkring værdierne)
Avatar billede mulp Nybegynder
09. juni 2003 - 13:44 #2
Tuplen (primærnøglen) findes i tabellen i forvejen, måske?!
Avatar billede sluppermanden Nybegynder
09. juni 2003 - 13:55 #3
De 2 felter er tal, og der er ingen ting i tabellen.
Avatar billede dsj Nybegynder
09. juni 2003 - 14:07 #4
Prøv med:

insert into instruktører values("+Integer.parseInt(jTextField3.getText())+ "," +Integer.parseInt(jTextField4.getText())+")

som duer, hvis det er heltal det drejer sig om
Avatar billede elv Nybegynder
09. juni 2003 - 14:08 #5
Er jTextField3 og jTextField4 JTextFields? I så fald skal du nok have en .getText() efter dem for at få indholdet af dem i stedet for deres normale toString som giver noget blabla-data ud.
Avatar billede sluppermanden Nybegynder
09. juni 2003 - 14:10 #6
tak, det var bare det.
Avatar billede elv Nybegynder
09. juni 2003 - 14:18 #7
>> dsj
Lige for en god ordens skyld, det var ikke et forsøg på at kopiere dig svar, du svarede bare mens jeg skrev :)
Avatar billede dsj Nybegynder
09. juni 2003 - 14:21 #8
elv >> helt ok, det beskylder jeg dig såsandelig heller ikke for :)