Avatar billede fleksto Nybegynder
01. december 2000 - 14:26 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

åbne side i et andet frameset

Jeg kører med 2 frameset (index1.asp og index2.asp) og har brug for at skifte fra det ene til det andet. Hvordan får jeg en bestemt side til at loade i en frame i index1.asp når jeg står i index2.asp ? (og det ikke skal være de sider jeg har defineret da jeg definerede framesettet: src=\"...osv).

Håber der er hjælp at hente
mvh
fleksto
Avatar billede ropotten Nybegynder
01. december 2000 - 14:40 #1
Her er en lille en jeg fandt i historiken :
--------------------------------------------
<HEAD>
    <TITLE>Untitled Document</TITLE>
    <script language=\"JavaScript\">
  <!--
    function opdaterframes(page1, page2) {
    parent.Top.location.href=page1;
    parent.Main.location.href=page2;
    }
  // -->
    </script>
</HEAD>

<A HREF=\"java script:opdaterframes(\'DenFoersteside.asp\',\'DenAndenSide.asp\')\">
---------------------------------------------------------------

Avatar billede kasseper Nybegynder
01. december 2000 - 15:27 #2
ropotten >> den kan da ikke klare det, men hvis du laver den om så :

<HEAD>
    <TITLE>Untitled Document</TITLE>
    <script language=\"JavaScript\">
  <!--
    function opdaterframes(page1, frameName) {
    parent.frameName.location.href=page1;
    }
  // -->
    </script>
</HEAD>

<A HREF=\"java script:opdaterframes(\'index1.asp\',Myframename)\">

Avatar billede fleksto Nybegynder
04. december 2000 - 10:30 #3
Hej og tak for svarene.

Ingen af dem har dog løst mit problem. Kasseper var tættest på. Jeg kunne skifte tilbage til index og opdatere den frame jeg ønskede, men vel kun med den fil jeg definerede i framesettet ?

I \"index1.asp\" har jeg \"page.asp\" til at åbne i den frame der hedder \"page\". Når jeg står i \"index2.asp\" vil jeg gerne have \"font.asp\" til at åbne i den frame der hedder \"page\" i \"index1.asp\"-

Det er muligt at jeg burde kunne bruge det svar jeg har fået, men - prøv venligst en gang mere.

TAK

mvh
Fleksto
Avatar billede fleksto Nybegynder
09. januar 2001 - 22:36 #4
Tak for indsatsen, problemet blev ikke løst, men det eksisterer ikke mere !
Avatar billede volstrup Nybegynder
09. januar 2001 - 22:38 #5
Bliver disse 2 sider vist i 2 uafhængige browser-vinduer?

...for så er der nok lidt problemer med at gøre det

mvh Jacob Volstrup
Avatar billede fleksto Nybegynder
09. januar 2001 - 22:46 #6
Som sagt er problemet elimineret, men derfor kan det være interessant nok.

hvis jeg har et index1 med et frameset der definere 2 frames, page og menu. I page åbens page.asp(src=\"...) og i menu åbnes menu.asp.

I menu.asp er der et link til index2 der er et helt nyt frameset der åbner 2 nye filer.

I en af disse filer er der et link til index1, men nu er det ikke page.asp der skal åbne i den frame der hedder page, men en fil der hedder font.asp

Hvordan gøres det ? (en redirect, hvis man kommer fra index2 - og hvordan skal det se ud ?)