Avatar billede ormehullet Nybegynder
05. juni 2003 - 15:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fejl i genereringen af script til ænding af txtfiler

Hej jeg har rodet lidt rundt med en kode stump fra denne diskussion http://www.eksperten.dk/spm/85776 jeg kan dog ikke få den til at virke på trods af korrekt CHMODning mv.
jeg få disse fejlmeddelser:

Warning: Unexpected character in input: '\' (ASCII=92) state=1 in /disk2/users/3zkag/test/testnewz.php on line 10

Parse error: parse error, unexpected $ in /disk2/users/3zkag/test/testnewz.php on line 70

Det skulle dog virke i følge diskussionen, filerne ligger i samme folder.
Avatar billede fangel Nybegynder
05. juni 2003 - 15:38 #1
prøv at post din kode til scriptet... (ja jeg er doven, gidder ikke kigge på linket)

Morten
Avatar billede fangel Nybegynder
05. juni 2003 - 15:39 #2
ok, kiggede alligevel på linket...

som en fejl fra tidligere dage i exp.dk, så kommer der nogle gange en \ forand " og ' tegn... dem skal du lige fjerne... derfor fejlen kommer

Morten
Avatar billede ormehullet Nybegynder
05. juni 2003 - 15:40 #3
Og til de dovne kommer koden her:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0//EN\">
<HTML>
<HEAD>
    <TITLE>Admin</TITLE>
</HEAD>
<BODY>

<?
  if ($gemnews) {
    if ($fp = fopen(\"news1.txt\",\"w\"))
    {
      print \"filen er åbnet<br>\";
      fputs($fp, $gemnews_text);
      fclose($fp);
    }
    else
    {
      print \"filen kunne ikke åbnes<br>\";
    }

?>

<br><br><hr><br>
<form><TABLE BORDER=\"0\">
<TR>
    <TD>Indtast ny nyhed:</TD>
    <TD><textarea name=\"gemnews_text\" maxlength=\"40\"></textarea></TD>
    <TD><input type=submit name=\"gemnews\" value=\"Gem\"></TD>
</TR>
<TR>
    <TD><br><p><br><br></TD>
    <TD></TD>
</TR>
<TR>
    <TD>Rediger [1] nyhed:</TD>
    <TD><textarea name=\"rednews1_text\" maxlength=\"40\"></textarea></TD>
    <TD><input type=submit name=\"rednews1\" value=\"Opdatér\"></TD>
</TR>
<TR>
    <TD><br></TD>
    <TD></TD>
</TR>

<TR>
    <TD>Rediger [2] nyhed:</TD>
    <TD><textarea name=\"rednews2_text\" maxlength=\"40\"></textarea></TD>
    <TD><input type=submit name=\"rednews2\" value=\"Opdatér\"></TD>
</TR>
<TR>
    <TD><br></TD>
    <TD></TD>
</TR>

<TR>
    <TD>Rediger [3] nyhed:</TD>
    <TD><textarea name=\"rednews3_text\" maxlength=\"40\"></textarea></TD>
    <TD><input type=submit name=\"rednews3\" value=\"Opdatér\"></TD>
</TR>

</TABLE></form>
<br><hr>

</BODY>
</HTML>
Avatar billede ormehullet Nybegynder
05. juni 2003 - 15:41 #4
Okay takker
Avatar billede fangel Nybegynder
05. juni 2003 - 15:42 #5
der kommer lige et svar...

Morten
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2003 - 15:42 #6
fjern dem med notesbloks erstat funktion....

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN">
<HTML>
<HEAD>
    <TITLE>Admin</TITLE>
</HEAD>
<BODY>

<?
  if ($gemnews) {
    if ($fp = fopen("news1.txt","w"))
    {
      print "filen er åbnet<br>";
      fputs($fp, $gemnews_text);
      fclose($fp);
    }
    else
    {
      print "filen kunne ikke åbnes<br>";
    }

?>

<br><br><hr><br>
<form><TABLE BORDER="0">
<TR>
    <TD>Indtast ny nyhed:</TD>
    <TD><textarea name="gemnews_text" maxlength="40"></textarea></TD>
    <TD><input type=submit name="gemnews" value="Gem"></TD>
</TR>
<TR>
    <TD><br><p><br><br></TD>
    <TD></TD>
</TR>
<TR>
    <TD>Rediger [1] nyhed:</TD>
    <TD><textarea name="rednews1_text" maxlength="40"></textarea></TD>
    <TD><input type=submit name="rednews1" value="Opdatér"></TD>
</TR>
<TR>
    <TD><br></TD>
    <TD></TD>
</TR>

<TR>
    <TD>Rediger [2] nyhed:</TD>
    <TD><textarea name="rednews2_text" maxlength="40"></textarea></TD>
    <TD><input type=submit name="rednews2" value="Opdatér"></TD>
</TR>
<TR>
    <TD><br></TD>
    <TD></TD>
</TR>

<TR>
    <TD>Rediger [3] nyhed:</TD>
    <TD><textarea name="rednews3_text" maxlength="40"></textarea></TD>
    <TD><input type=submit name="rednews3" value="Opdatér"></TD>
</TR>

</TABLE></form>
<br><hr>

</BODY>
</HTML>