Avatar billede nemezis_aalborg Nybegynder
04. juni 2003 - 19:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Parallel port og PINs

Hej eksperter,

jeg har lavet et program, som bruger et komponent til at styre noget elektronik via en parallelport. Elektroniken benytter sig af at parallelportens ben 1 og 2 kan være enten tændt eller slukket.

Jeg har fået tilsendt dette, som skulle virke:
0  PIN 1
35  PIN 2
500 PIN 1 + 2
1  Ingen PINs

Er der en der ved om dette vil "do the job"?

500 kan ikke skrives som en byte. Hvad gør jeg så?

Endvidere vil det være rart hvis der er en, der kan forklare hvordan det virker.
Avatar billede odegaard Nybegynder
04. juni 2003 - 20:06 #1
Er du sikker på at dette er den rigtige kategori?
Avatar billede scb Praktikant
04. juni 2003 - 20:21 #2
Det lyder underligt..
Ben 1 er strobe.
Ben 2 er Data 0
Ben 3 er Data 1
OSV
Det havde været mere fornuftigt med ben 2 og 3

Hvad er 35 og 500 ?

Normal sanhedstabel med 2 indgange

0: Pin1 = 0 og Pin2 = 0
1: Pin1 = 1 og Pin2 = 0
2: Pin1 = 0 og Pin2 = 1
3: Pin1 = 1 og Pin2 = 1

Prøv at se:
http://www.beyondlogic.org/spp/parallel.htm
-SCB
Avatar billede thda Nybegynder
06. juli 2003 - 18:19 #3
Jeg har skrevet et program der kan styre udgangene på parallelporten...
Kig lidt på koden her: www.thda.dk/LPTPortControl(Output only).zip

Det er skrevet i Visual Studio .NET 2003, og kræver version 1.1 af .NET frameworket. Jeg håber du har VS.NET 2003, for jeg mener ikke at man kan åbne projektet i 2002 :(

Der ligger en selvudpakkende fil i mappen [Backup]. Den indeholder den originale distribution af den driver (med eksempler) jeg bruger til at styre parallelporten med. Der ligger også en mappe der hedder "Redist". Den indeholder kun driver-filerne.

I øvrigt kan jeg anbefale dig at læse den side SCB henviser til... det er den samme side jeg brugte, da jeg skulle finde ud af hvordan porten styres...
Avatar billede thda Nybegynder
06. juli 2003 - 18:20 #4
ups... et lidt bedre link...
www.thda.dk/LPTPortControl(OutputOnly).zip
Avatar billede thda Nybegynder
19. juli 2003 - 03:09 #5
sker her egentlig noget, eller .... ?
Avatar billede nemezis_aalborg Nybegynder
26. juli 2003 - 11:48 #6
Yes yes... her sker en hel masse :)
Var bare lige på ferie i en måneds tid... Kigger lige på det.
Avatar billede nemezis_aalborg Nybegynder
08. marts 2004 - 19:21 #7
Fandt selv ud af det ;)