Avatar billede technohead Nybegynder
04. juni 2003 - 12:27 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Form mede checkboxes der skal sendes videre via mail()

Jeg har et lille problem. Nogen der kan fortælle mig hvordan jeg kan modificere min kode så jeg modtager alle checked værdier og ikke kun en enkelt?

<?php
  while ($row = mysql_fetch_row($groensager))
  {
  echo("$row[0] $row[1],- <input type=\"checkbox\"        name=\"groensager1\" value=\"$row[0] $row[1],-\" /> ");
  }
?>

<?php
if (isset($_REQUEST["submit"])) {
$message .= "Grønsager: ";
$message .= $_REQUEST["groensager1"];
$message .= "\n";
$mail = $_REQUEST["mail"];
mail("min@mail.dk", "$subject", "$message", "From: $mail");
}
?>
Avatar billede tipsen Nybegynder
04. juni 2003 - 12:32 #1
Giv checkboksene forskellige navne - hvis du altså vil overholde standard-html.
Avatar billede fri-hash Nybegynder
04. juni 2003 - 12:35 #2
du kunne give hver checkbox sit eget navn - måske noget lignende

<?php
  $taeller=1;

  while ($row = mysql_fetch_row($groensager))
  {
    echo("$row[0] $row[1],- <input type=\"checkbox\" name=\"groensager". $taeller ."\" value=\"$row[0] $row[1],-\" /> ");
    $taeller++;
  }
?>

<?php
if (isset($_REQUEST["submit"])) {
  $taeller=1;
  $message .= "Grønsager: ";
  while (isset($_REQUEST["groensager". $taeller])) {
      $message .= $_REQUEST["groensager". $taeller];
      $taeller++;
  }
  $message .= "\n";
  $mail = $_REQUEST["mail"];
  mail("min@mail.dk", "$subject", "$message", "From: $mail");
}
?>
Avatar billede tipsen Nybegynder
04. juni 2003 - 12:39 #3
frihash: Hvad sker der for groensager2, groensager3, ... i din kode, hvis groensager1 ikke er checket og formen submittes?
Avatar billede fri-hash Nybegynder
04. juni 2003 - 12:43 #4
aner det ikke .... citat frihash "MÅSKE NOGET LIGNENDE..."
Avatar billede fri-hash Nybegynder
04. juni 2003 - 12:47 #5
men så kanman  i første script registrere $taellers værdi efter løkken i et hidden-felt eller session og i andet script ændre while-løkken til en forløkke bestemt af denne værdi var mest ment som input til hjælp til selvhjælp eller kald det hvad du vil
Avatar billede b3 Nybegynder
04. juni 2003 - 13:08 #6
øh, nu er jeg jo ik klog, (vel nok grunden til jeg spurgte efter hjælp).
tilsyneladene sker det samme stadig, at det kun er den første checked værdi der blir sendt til den angivne mail.
Avatar billede b3 Nybegynder
04. juni 2003 - 13:10 #7
heh, hov.. jeg cykler rundt i det. da jeg ville rette min mail sagde den at den var i brug. nogen der ved hvordan jeg sletter den her bruger så jeg kan få min mail rettet ?
Avatar billede technohead Nybegynder
04. juni 2003 - 13:32 #8
ja i fik da begge fortalt og vist nogenlunde hvordan jeg ku løse problemet, tak