Avatar billede storslem Nybegynder
02. juni 2003 - 23:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hey script hajer

Jeg har lavet et "buttonMC" som indeholder en knap og noget grafik. Dette "buttonMC" scripter/attacher jeg til et "containerMC" fordi knappen skal forekomme 200 gange i forskellige sammenhænge.

Hver knap skal pege på noget forskelligt indhold, og min intention er derfor også at scripte en function som kan håndtere input (onPress) fra hver enkelt knap.

Mit problem er, hvordan hver enkelt knap kan få en individuel onPress-action... jeg tænkte, måske at scripte forskellige instance-names (i en løkke) til knapperne, og bruge dette instance-name til identificering af den enkelte knap...???

HJÆLP!!!
((-;
Avatar billede barklund Nybegynder
02. juni 2003 - 23:36 #1
Laver du det i Flash MX?
Avatar billede storslem Nybegynder
03. juni 2003 - 11:04 #2
Ja, MX.
Avatar billede barklund Nybegynder
05. juni 2003 - 01:55 #3
Så kan du scripte din onPress action når du duplikerer dem:

for (i = 0; i < 200; i++) {
    var m = foo.duplicateMovieclip("foo"+unik++,unik);
    m.onPress = function() { trace ("called "+this._name); };
}
Avatar billede storslem Nybegynder
28. august 2003 - 11:17 #4
Long time no fun... Giv et svar så du kan få nogle points. ((-;
Avatar billede barklund Nybegynder
28. august 2003 - 11:20 #5
Wee ;)
Avatar billede barklund Nybegynder
29. august 2003 - 09:50 #6
Tark for (de mange) points...