Avatar billede troels_madsen Nybegynder
02. juni 2003 - 16:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ecc ram

Jeg overvejer at købe nye RAM. Min maskine kører på DDR RAM. Da jeg ledte efter nye RAM på edbpriser, faldt jeg over udtrykket "ECC" hvad betyder dette?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
02. juni 2003 - 16:48 #1
http://www.it-leksikon.dk/jmp.asp?mode=visord&oid=3155

Error Correcting Code;
system til fejlretning på en server, af spontane fejl i RAM.
Kræver speciel RAM samt logik på bundkortet, for at det virker. Benyttes i servere.

det er ikke alle bundkort der udnerstøtter ECC Ram
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
02. juni 2003 - 16:57 #2
Lige hvad jeg ville have sagt, kan ikk siges meget mere præcist ;-)
/Thomas
Avatar billede troels_madsen Nybegynder
03. juni 2003 - 16:58 #3
Er der nogen grund til at sætte ECC ram i, når jeg bare skal bruge min pc til Internet, spil og winamp? Hvordan kan jeg se om mit bundkort understøtter det?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
03. juni 2003 - 17:01 #4
hvad hedder dit bundkort?
hvis du ikke køre nogle former for server så er det spild at penge at brug epenge på ECC ram, da de normalt benyttes i Server
Avatar billede troels_madsen Nybegynder
04. juni 2003 - 13:17 #5
Til "rkhdk": Jeg ville gerne give dig pointene, men du har tilsyneladende skrevet kommentarer i stedet for svar. Jeg kan i hvert fald kun vælge "hestenhenning" når jeg skal acceptere svar.

Kan du ikke lave et indlæg som du kategoriserer som svar?

Tak for hjælpen i øvrigt.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
04. juni 2003 - 13:20 #6
;o)