Avatar billede mjj Nybegynder
30. november 2000 - 11:30 Der er 13 kommentarer og
5 løsninger

www.juleland.com

Det er muligt at dette spørgsmål ville passe bedre under \"Site-vurdering,\" men da det er meget mere end bare vurdering jeg ønsker, har jeg altså placeret det her. Jeg ønsker følgende:
-> Konstruktiv kritik af www.juleland.com
-> Opskrifter på julemad til opskriftsamlingen
-> Indlæg til \"Juleidéer,\" hvor man fortæller om sin jul eller giver gode idéer.
-> Juleringetoner til mobiltelefonen (se eksempel på sitet)

BEMÆRK: Det nytter ikke noget at indsende juleopskrifter der er stjålet fra andre julesites - dette tjekkes inden pointene gives - men ellers er så mange som muligt velkomne til at bidrage - de 250 point bliver delt mellem alle konstruktive bidrag.

På forhånd tak, Mark Jessen.
Avatar billede claus_larsen Nybegynder
30. november 2000 - 11:41 #1
Forsiden, med sneen der falder (Gid det var snepils istedet) virker meget forstyrrende, og det logo man skal klikke på er for lille! Desuden ser det dumt ud at krybben IKKE er en transperant gif når huset er det, men det er en mindre detalje! Spark logoet op så man ikke er i tvivl om hvor der skal trykkes!

Selve siden er flot opbygget, men dog synes jeg at reklamerne, fylder for meget i helhedsbilledet! Det er som om de animerede gif\'s er det der fanger øjet frem for selve siden.

Flot Postkort sektion, dog forstår jeg ikke helt hvorfor du skifter baggrund rundt omkring på undersiderne!?

Selve baggrunden med krystalerne passer ikke helt til din sorte menu.

Jeg er total fan af dine tegninger, de små nisser i ovale cirkler! De holder 100%

Med hensyn til indlæg til juleideer kan jeg kun referere til http://dobf.saftig.dk/index.php?side=53&vis=3 . Dog ser det ud til artiklen er \'forsvundet\' men den skulle være oppe igen i morgen!

Knap en Carls Jul op og nyd julestemningen! ;)

Ceres...
Avatar billede keysersoze Guru
30. november 2000 - 11:42 #2
hvis jeg nu skal være ærlig...:

idéen til siden er rigtig god - men den er ikke særlig pæn :o/

det første der skærer mig i øjnene er startsiden: ikke specielt køn, og meget forvirrende pga. det snefald i baggrunden...

selve siden er heller ikke så pæn, men det kan dog accepteres hvis man mangler noget til jul.

Det er OK med reklamer - men ikke chart.dk, TOP 1000 og Danmarks TOP100 - og så er det også irriterende med pop-up reklamer.

julekalender virker ikke

julegaver er sådan set bare en samling links...
julekort ok...
jul på mobilen virker ikke...
juleidéer er heller ikke så informativ ;o)...
opskrifter er der heller ikke så meget i endnu ;o)...

men generalt syntes jeg, at siden trænger til en ordentlig gang redesign...
Avatar billede keysersoze Guru
30. november 2000 - 11:43 #3
for ikke at lyde FOR negativ... nissetegningerne holder!
Avatar billede krusell Nybegynder
30. november 2000 - 11:47 #4
På startside er snebilledet for lille når man scroller og det er meget grimt med en reklame der fylder så meget i bunden uden at vise noget, andet en gråt i siden...
Og jeg hader popups.
Og måske skulle du overveje noget farve på dine links, når man hoover over dem.
Og lidt 3d effekt, eller noget andet, men det hele ser bare så fladt og kedeligt ude....
Avatar billede krusell Nybegynder
30. november 2000 - 11:48 #5
Hhm tænk det tog mig så lang tid at skrive så lidt...
Avatar billede padde Nybegynder
30. november 2000 - 11:50 #6
Jeg er ening med Keysersoze

Desuden er det kedeligt at man selv i 1024*768 skal scrolle kun pga reklamer

Ideen er slet ikke dårlig, men der skal et bedre design til for at den bliver rigtig god.

Avatar billede mjj Nybegynder
30. november 2000 - 11:53 #7
Tak for de hurtige svar. Jeg vil dog også gerne have nogle forslag til HVAD jeg KONKRET kunne ÆNDRE (for jeg er 100% klar over at det er en del) - altså idéer til hvordan det i stedet skulle se ud. PS: Jeg bliver nød til at vente med pointuddelingen til der er kommet flere indlæg - men bare rolig, hvis I kommer med nogle konkrete ændringsforslag får alle der har deres indlæg oven over denne kommentar en bonus på 15 point (for den hurtige respons) oven i deres andel af de 250 - glædelig jul...;o)
Avatar billede keysersoze Guru
30. november 2000 - 11:58 #8
først og fremmest drop introsiden - ingen gider bruge tid på at komme ind på en side bare for på den at skal klikke for at komme videre til det de egentlig kom for...

Avatar billede mjj Nybegynder
30. november 2000 - 12:08 #9
Mht. reklamerne - jeg er klar over at de irriterer, men:

1. Jeg har IKKE mulighed for at fjerne dén i bunden af index-siden (da det er dén der finansierer mit domænenavn) - det er for at undgå dén på de øvrige sider at jeg laver \"klik videre\"-nummeret.

2. Jeg er blevet snydt mht. popup-reklamerne. Jeg har ikke fået at vide at de ville figurere, men hvis man blot lader være med at lukke dem, vil de ikke poppe frem hver gang man åbner en side.

3. De resterende reklamer kunne måske placeres bedre (men de skal altså med) - hvor skal jeg istedet placere dem?
Avatar billede padde Nybegynder
30. november 2000 - 12:09 #10
ok så...
Først  - jeg synes det er vigtigt at forsiden åbner i samme vindue som din velkomstside - hvis du da mener at denne overhovedet er nødvendig - ja, jeg ville nok springe den første side helt over ved nærmere eftertanke.
Hvis forsiden bliver: Den lilla tekst \"Velkommen til juleland.com\" er svær at læse, den burde have en anden farve, jeg ville også fjerne \"Klik på logoet for at loade websitet.\" og de to nederste billeder, og isted nøjes med en lille mouseover-pop-up, der siger sådan noget som \"Klik her for at komme i julestemning :)\"
og så lige sneen i baggrunden - det ser ud som om den sner op/ned og ikke ned/ned/ned :)

Pop-up reklamen skal væk - alle hader dem, mig inkl. :)

Inde på siden:
Den sorte baggrund i menusiden er for mørk kontra den hvide - en af dem burde skiftes.

Din side er meget afhængig af andres input - hvilket er fint hvis du får besøgende, men ikke hvis du ikke får :)
- Jeg ville sørge for at der var mere input fra starten - jeg ville eks. opdigte nogle julehistorier - snyd - men det ville gøre siden mere spændene fra start :)

Til sidst
Synes jeg siden tænger til en grundig gennemgang - få farver og alting til at passe sammen - afstem siderne efter hinanden, så de er meget mere ens i opbygningen for sammenhængens skyld :)

Det var vist det  :)
God jul

Avatar billede vandelelev14 Nybegynder
30. november 2000 - 12:14 #11
  Forsiden er lidt forvirrede. De blinkende snefnnug er en meget god ide, men virker ikke helt efter hensigten. Siden skal bringe hygge, ikke hovedpine *SS*
  Menuen på selve hjemmesiden er flot. Den skal du holde fast. Måske kunne du ændre en smule på nisserne i forgrunden i billederne. Jeg tror det ville virke bedere hvis de ikke alle stod på samme måde.
  De kunne måske være en god ide hvis der sad små kravlenisser på kanterne af rammen. ( Altså indover siden)
  Baggrunden må gerne være en anden farve end hvid. Hvid gør den en smule triviviel, men også mere overskuelig. Så det er naturligvis et spørgsmål og hvad man prioterer højst.
  Indlæggende er såmaænd gode nok. Måske kunne du også lave et som fortalte lidt baggrund om julen og dens traditioner. Det skal selvfølgelig ikke være for tung teori, bare en oplysende side pyntet op med små animationer.

Håber du kan bruge min kritik.
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2000 - 13:42 #12
Den er for kedlig og for sent ude, den skulle have været på for en måned siden.Popup med reklamer og The page cannot be displayed
, mangler opskrifter idéer m.v. Lav det til et projket som skal køre af stablen til næste år . Vi har jo længe overskredet den 25 november.
Avatar billede mjj Nybegynder
01. december 2000 - 09:09 #13
Jeg har taget det meste af kritikken til mig - resten kunne enten ikke lade sig gøre, eller også kunne jeg ikke nå at ændre det. Prøv engang at tage et kig på det forløbige resultat (I HAR ALLE FÅET 50 POINT) og fortæl mig hvad der nu KONKRET trænger til en ændring. OBS: Idé og Opskriftsiden kommer op i løbet af weekenden, og jeg ved godt at bunden på siderne ser mærkelig ud - dette ændrer jeg også hurtigt. Men det ville være dejligt hvis I ville give en tilbagemelding på det nye resultat - så vil jeg forsøge at ændre det i weekenden. Om ikke andet kan jeg måske bruge det til næste års udgave af juleland.com

Så hvis I vil have god samvittighed over at have modtaget 50 point (-enkelte af jer, jeg nævner ingen navne, er sluppet meget billigt) så skriv venligst lidt mere - husk at julemobilringetoner, juleopskrifter og indlæg til \"Juleidéer\" stadig er meget velkomne.

Og så ellers god december måned!

Mark!
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2000 - 15:05 #14
Kikker på det søndag aften ;o)
Avatar billede Slettet bruger
03. december 2000 - 22:35 #15
Den adresse er blevet farlig nu. Nu kommer domænetjek op hele tiden, så længe adressen står åben. Så skal den nok få kvalt en vilken som helst pc\'er på nettet. Man kan knap nok nå at lukke et windue ned før et nyt dukker op. Drop for H..... de popup med det samme.
Avatar billede mjj Nybegynder
04. december 2000 - 14:48 #16
khader...der er altså noget du skal vide: Hvis det var mig der bestemte havde jeg aldrig overvejet at sætte popup-reklamer på sitet - jeg HADER popup-reklamer. Det er ikke mig, men STAS (firmaet der ejer serveren) der har sat dem på (i øvrigt uden varsel) og jeg er skidesur over det. Den popup som du refererer til er dog ikke fra STAS, men fra Netby, hvor jeg grundet tekniske problemer hos rådne STAS har været nød til at placere en forklarende fejlside. Domæne-reklamen vil kun dukke op så længe STAS har tekniske problemer, for indtil da er jeg nød til at sende brugerne til en side i Netby så de kan blive advaret om at julekalenderen ikke fungerer, da det i øjeblikket er umuligt for mig at opdatere noget som helst på STAS´ server.
Avatar billede mjj Nybegynder
04. december 2000 - 14:50 #17
Undskyld stavefejlen i dit alias...
Avatar billede Slettet bruger
04. december 2000 - 14:58 #18
<;o)