Avatar billede vandelelev14 Nybegynder
30. november 2000 - 11:14 Der er 16 kommentarer

Mit A-drev virker ikke

Mit A-drev vil ikke boote. Hvad skal jeg gøre? Jeg har ikke prøvet et nyt, men så vidt jeg ved, er der næsten aldrig problemer med selve diskettedrevet. Det er ofte opsætningen. Har jeg måske ikke installeret det rigtigt?
Min computer kan dog godt finde A-drevet. Bare ikke boote
Avatar billede handmade Nybegynder
30. november 2000 - 11:16 #1
Kig i BIOS opsætningen o A-drevet er sat til at være et bootdrev
Avatar billede cstern Nybegynder
30. november 2000 - 11:17 #2
lyser lampen hele tiden? Hvis ja, så vend datakablet en halv omgang.
Avatar billede claus_larsen Nybegynder
30. november 2000 - 11:18 #3
Som handmade siger, finder du svaret i BIOS\'en. Du kan i de fleste BIOS\'er vælge hvilken rækkefølge den skal tage drevene i når du booter! Dvs. hvis rækkefølgen er C, A, D Booter den ikke på dit A-drev da den finder et system på C drevet.
Hvis du ændrer den til A,C,D burde det virke
Avatar billede vandelelev14 Nybegynder
30. november 2000 - 11:20 #4
Lampen lyser ikke, og jeg har sat a-drevet til at boote....
Avatar billede handmade Nybegynder
30. november 2000 - 11:22 #5
I hvilken rækkefølge bootes der fra drevene?
Avatar billede vandelelev14 Nybegynder
30. november 2000 - 11:25 #6
Der bootes A,C
Avatar billede handmade Nybegynder
30. november 2000 - 11:31 #7
Hmm, har engang prøvet noget lignende - da fik jeg den til at boote ved at trykke DEL, men årsagen ???
Jeg er sikker på, at det har noget med din BIOS at gøre og ikke noget fysisk med A-drevet
Prøv i BIOS at loade setup defaults
Avatar billede vandelelev14 Nybegynder
30. november 2000 - 11:34 #8
Desværre Handmade. Det virker heller ikke. Hvis du kan give mig løsningen forhøjer jeg pointene til 50. Men tak for din foreløbige ihærdighed.
Avatar billede handmade Nybegynder
30. november 2000 - 11:39 #9
Du skriver at din PC godt kan finde drevet. Kan den også læse fra det, hvis du fx tager en DIR på disketten?
Avatar billede cstern Nybegynder
30. november 2000 - 11:39 #10
snurrer drevet under boot (giver en lyd fra sig) og giver lampen et enkelt blink fra sig når du genstarter maskinen?
Avatar billede cstern Nybegynder
30. november 2000 - 11:40 #11
eller er det helt helt dødt? If so, check powerkablet.
Avatar billede vandelelev14 Nybegynder
30. november 2000 - 11:45 #12
HM....lige nu sidder jeg oppe på min skole og skriver. Jeg ved faktisk ikke om den kan læse en dir på disketten. Jeg kan heller ikke huske om drevet snurrer under boot. Når jeg komme hjem vil jeg tjeke det med det samme. Foreløbig tak for hjælpen, jeg vil skrive til jer når jeg kommer hjem.
Avatar billede saubermacher Nybegynder
04. december 2000 - 08:47 #13
Prøv at putte et andet diskette drev i og se om det virker. Selvom det måske virker sådan så er Diskettedrev ikke altid bare noget der virker i alle computere!
Avatar billede halnet Nybegynder
04. december 2000 - 10:53 #14
Avatar billede saubermacher Nybegynder
06. december 2000 - 12:47 #15
Hvis i har fulgt halnets link ved i nu at vandelelev14 ikke længere eksisterer på Eksperten.dk på grund af snyd. Derfor bliver der sikkert ikke svaret på dette spørgsmål.
Avatar billede claus_larsen Nybegynder
06. december 2000 - 13:23 #16
Nemmerlig! Andreas_admin, at slette!?!?!