Avatar billede dark-hunter Nybegynder
30. maj 2003 - 22:38 Der er 7 kommentarer

Adgang til netværket

jeg er i et mindre netværk hvor der er tre computere!!

jeg kan se dem og gå ind på dem, men de kan kun se mig. De kan ik gå ind på mig for så kommer der en skærm hvor der står man skal skrive adgangs kode!!
det os` fint nok, men hva fan`er det for en adgangs kode og hvor ændrer man den?? jeg ka ik finde det!!

jeg kører winxp pro!!

                please help me!!!

Dark-hunter
Avatar billede rkhdk Nybegynder
30. maj 2003 - 22:39 #1
aktiver guest/gæst kontoen

eller opret de andre bruger på din XP PC
Avatar billede dark-hunter Nybegynder
30. maj 2003 - 22:42 #2
takker, skriv lige et svar så du kan mæske dig i mine/dine point!!
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. maj 2003 - 22:44 #3
Det er fordi det du har er et såkaldt peer-tp-peer netværk, hvor der ingen server er. Hvis en bruger skal have adgang til en anden computer en den han er logget på, skal han være oprettet som bruger på denne computer, og hen vil blive afkrævet et brugernavn og password når han tilgår.

Det er lavet sådan for at have et vist minimum af sikkerhed, hvia alle bare kunne vade ind, ville det ikke være godt.

Du har to muligheder. opret alle brugere på alle maskiner, eller opsæt en server, opsæt et domæne, opret brugerne der (en gang) herefter kan alle brugere logge på domænet og tilgå ressourcer overalt, hvis de har rettigheder til det
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. maj 2003 - 22:45 #4
Den med geste kontoen er en dårlig ide, så kan alle jo bare tilgå via denne. Du bør disable guest acounten
Avatar billede tgm Nybegynder
30. maj 2003 - 22:56 #5
opret de forskellige bruger på din pc og din bruger på deres pc,
så skulle den være i vinkel du.

TGM

det er vist mere præcist beskrevet af bufferzone
Avatar billede rkhdk Nybegynder
30. maj 2003 - 22:58 #6
Giv dem til bufferzone, da han har fuldstændig ret ;o)
Avatar billede tgm Nybegynder
30. maj 2003 - 23:04 #7
jep