Avatar billede mini-milo Nybegynder
30. maj 2003 - 19:16 Der er 13 kommentarer

Defrakementere RAID

jeg har 2x40 hd med RAID men jeg kan ikke defrakementere! en af mine venner mener det er fordi der er RAID på! og at jeg skal have et spicelt program til dette!

men ka det være derfor? og hvilket program kan jeg så bruge?
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. maj 2003 - 19:21 #1
Det er IKKE fordi du kører raid :)
Avatar billede chrede Nybegynder
30. maj 2003 - 19:26 #2
Det kan være fordi at dine diske er (næsten) fyldte, jeg mener der skal være 10% ledig plads for at du kan defragmentere.

Ret mig hvis jeg tager fejl.
Avatar billede mini-milo Nybegynder
30. maj 2003 - 19:43 #3
der er 13 medigt og 6 brugt!
Avatar billede mini-milo Nybegynder
30. maj 2003 - 19:43 #4
60 brugt
Avatar billede andersf Nybegynder
30. maj 2003 - 19:56 #5
Det er med sikkerhed ikke fordi du bruger RAID men det kan være måden din RAID er sat op eller configurationen af din RAID controller.
Hvilken RAID bruger du?
/AndersF
Avatar billede mini-milo Nybegynder
30. maj 2003 - 20:17 #6
ved det ikke andersf har ikke det fjerneste forstand på det!
Avatar billede andersf Nybegynder
30. maj 2003 - 20:20 #7
Hvilken fejlmeddelse får du når du forsøger at bruges Xp egen defragmentering
/AndersF
Avatar billede mini-milo Nybegynder
30. maj 2003 - 20:24 #8
den stopper bare ved 12 procent!
Avatar billede andersf Nybegynder
30. maj 2003 - 20:25 #9
Den kan være timer om at blive færdig - har du været tålmodig nok?
/AndersF
Avatar billede mini-milo Nybegynder
30. maj 2003 - 21:25 #10
tjaa.. 12% da jeg gik iseng! og 12% da jeg stod op 10 timer efter!
Avatar billede andersf Nybegynder
30. maj 2003 - 21:30 #11
det lyder ikke godt - det er med stor sandsynlighed ikke RAID der indeholder fejlen - jeg vil pege på en bug i XP eller bare en tilfældig fejl i din SW - det er altid en god undskyldning når der ikke kan peges på noget konkret :-)
/AndersF
Avatar billede mini-milo Nybegynder
30. maj 2003 - 21:56 #12
okay.. men hvad kan jeg gøre?
Avatar billede andersf Nybegynder
31. maj 2003 - 18:57 #13
Ud fra det du har nævnt kan du ikke gøre meget andet end bruge et 3-parts produkt men det ændre ikke ved det faktum at du har en måske om-sig-gribende fejl i din SW som kan være meget svær måske umulig at finde.
Jeg ville geninstallerer min pc.
/AndersF