Avatar billede thomas_yde Nybegynder
30. maj 2003 - 14:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sub i Sub

Er det muligt at kalde en sub i en sub. F.eks.

call TD (Pagelink "images\famale_1024.jpg")

TD er en sub og pagelink er også en sub.
Avatar billede eagleeye Praktikant
30. maj 2003 - 14:38 #1
Hvis det er en Sub returnere den ikke noget og så giver det inden meming alt kalde en sub i en sub på den måde. Hvis pagelink var en function som returnerede en streng eller andet variable så kunne den bruges som parameter til TD på den måde.
Avatar billede thomas_yde Nybegynder
30. maj 2003 - 14:48 #2
Nå ja klart nok. Hmm for mange øl eller er det solstik? Men du har fortjent en bajer eller points, du vælger selv ;)
Avatar billede eagleeye Praktikant
30. maj 2003 - 14:51 #3
Ok ;) ja en kold bajer ville helt klart være et hit lige nu.
Avatar billede martintin Nybegynder
30. maj 2003 - 15:23 #4
Ikke uenig med eagleeye med hensyn til at sub'en ikke returnerer en værdi, men det kan jo være aktuelt at sub'en "bare" skal lave noget generelt "hestearbejde".

Min pointe er - jo, det er muligt at kalde en sub i en sub - og det kan både være nyttigt og fornuftigt.

Men - man skal have tungen lige i munden med subvariblerne. Det kan drille hvis ikke man har styr på om det er globale eller lokale(sub)variabler man ændrere på inde i sub'en !