Avatar billede js2002 Nybegynder
29. maj 2003 - 11:02 Der er 1 løsning

Forbindelse af United 3052M og Billigt Dantax surround system

Hej
Jeg har netop investeret i en billig surroundsæt fra Dantax indenholdende en surround processor(AC3) og højttalere.

Jeg har store problemer med at forbinde sættet til min United dvd.

Stikforbindelsen fra surroundsystemet består af 6 line stik, som skal tilsluttes dvd'en. Desværre er der kun et scarstik og to digitale udgange (coax og lysleder) i dvd'en.

Er det muligt at benytte scarstikket for at tilslutte de to enheder, eller kan man købe en lille boks som kan forbinde en digital udgang fra dvd'en til de 6 line stik i surroundsystemet?

På forhånd tak

Mvh
John
Avatar billede ph0ner Nybegynder
31. maj 2003 - 10:59 #1
Så kan det desværre ikke lade sig gøre for dig.
I SCART stikket er der kun overførsel for stereolyd (og Dolby Pro Logic via NICAM/A2).
Hvis din dekoder/forstærker kun har line indgange og ikke digitale, forudsætter det at din DVD afspiller har de 6 (5,1) udgange.

Det kan lade sig gøre at købe en boks der omsætter det digitale signal til et du kan bruge på Dantax'en. Den løsning vil nok blive en anelse for dyr for dig. Så kan du lige så godt gå i Bilka og købe deres billigste sorround reciever med digital indgang og beholde Dantax højttalerne.

Hvis du vil have din opstilling til at køre er jeg bange for at det kommer til at koste.

/ph0ner