Avatar billede baronen20 Nybegynder
28. maj 2003 - 12:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til convertering fra ASP til PHP

Jeg har det her sindssyge ASP script, som jeg gerne vil have lavet om til PHP. Problemet er bare, at funktionerne ikke hedder det samme i PHP som de gør i ASP. Som f.eks. Now()...

<% $d = -1;
if (is_numeric($row[round])) {
if NOT dateadd("d", d+1, mrs("ugestart")) < now then %>
<option value="<%=formatdatetime(dateadd("d", d, mrs("ugestart")), VBshortdate)%>"><%response.write weekdayname(weekday(dateadd("d", d, mrs("ugestart"))), false)&" "&day(dateadd("d", d, mrs("ugestart")))&". "&monthname(month(dateadd("d", d, mrs("ugestart"))))&" '"&right(year(dateadd("d", d, mrs("ugestart"))),2)%></option><%
end if
%>
Avatar billede sostack Nybegynder
28. maj 2003 - 13:03 #1
Hvad skal scriptet kunne gøre når det er færdigt?
Det ligner noget med at sætte dag, måneder og årstal i nogle select-boxe??

//sostack
Avatar billede exp Juniormester
28. maj 2003 - 13:04 #2
Dette er det nærmeste jeg kan komme frem til -- alt det jeg har omkranset med ***noget*** er ting jeg ikke aner hvad gør...

<?php
    $d = '-1';

    if (eregi("^[0-9]", $row['round'] ) {
        if (!***dateadd("d", $d++, ***mrs("ugestart")***)*** < time()) {
            <option value="<?php echo ***formatdatetime(dateadd("d", d, mrs("ugestart")), VBshortdate)*** ?>"><?php echo ***weekdayname(weekday(dateadd("d", d, mrs("ugestart"))), false)&" "&day(dateadd("d", d, mrs("ugestart")))&". "&monthname(month(dateadd("d", d, mrs("ugestart"))))&" '"&right(year(dateadd("d", d, mrs("ugestart"))),2)***?>></option>
        }
?>
Avatar billede exp Juniormester
28. maj 2003 - 13:10 #3
rettet lidt til:

<?php
    $d = '-1';

    if (eregi([0-9], $row['round'] ) {
        if (!***dateadd("d", $d++, ***mrs("ugestart")***)*** < time()) {
            echo "<option value='";
            echo ***formatdatetime(dateadd("d", d, mrs("ugestart")), VBshortdate)*** ."'>";
            echo ***weekdayname(weekday(dateadd("d", d, mrs("ugestart"))), false)." ";
            echo day(dateadd("d", d, mrs("ugestart")))." ";
            echo monthname(month(dateadd("d", d, mrs("ugestart"))))." '";
            echo right(year(dateadd("d", d, mrs("ugestart"))),2)***."></option>";
        }
?>
Avatar billede tipsen Nybegynder
28. maj 2003 - 23:08 #4
Er spørgsmålet besvaret eller?
Avatar billede baronen20 Nybegynder
31. juli 2003 - 21:41 #5
Kunne ikke bruge svaret til noget... lukker
Avatar billede tipsen Nybegynder
01. august 2003 - 12:31 #6
baronen20: Du er da næsten for flink...