Avatar billede vipez Nybegynder
28. maj 2003 - 00:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Finde special status

Sidder på Liquidirc.com som har en ! symbol i nicklist  for channel owner og en * for Channel protected nicks.

Nu vil jeg lave et script så jeg kan skrive /cyg nick
og den skriver
VIPez's status on #1212 is: "statusen"

Jeg har flg.som jeg ved kan laves meget bedre med loops ? hashtables. Nogle der kan /gider?

[Scriptet]
raw 319:*: {
  unset %chan.*
  if ($3) { .set %chan.1 $left($3,$calc($pos($3,$chr(35),1) -1)) $+ $2 $3 }
  if ($4) { .set %chan.2 $left($4,$calc($pos($4,$chr(35),1) -1)) $+ $2 $4 }
  if ($5) { .set %chan.3 $left($5,$calc($pos($5,$chr(35),1) -1)) $+ $2 $5 }
  if ($6) { .set %chan.4 $left($6,$calc($pos($6,$chr(35),1) -1)) $+ $2 $6 }
  if ($7) { .set %chan.5 $left($7,$calc($pos($7,$chr(35),1) -1)) $+ $2 $7 }
  if ($8) { .set %chan.6 $left($8,$calc($pos($8,$chr(35),1) -1)) $+ $2 $8 }
  if ($9) { .set %chan.7 $left($9,$calc($pos($9,$chr(35),1) -1)) $+ $2 $9 }
  if ($10) { .set %chan.8 $left($10,$calc($pos($10,$chr(35),1) -1)) $+ $2 $10 }
  if ($11) { .set %chan.9 $left($11,$calc($pos($11,$chr(35),1) -1)) $+ $2 $11 }
  if ($12) { .set %chan.10 $left($12,$calc($pos($12,$chr(35),1) -1)) $+ $2 $12 }
  halt
}
alias cyg {
  .whois $1
  if ($chan isin %chan.1) {
    if ($left($matchtok(%chan.1, @, 1, 32),1) == !) { m $chan  $1 $+ 's status on $chan is: Owner | .unset %chan.* }
    else if ($left($matchtok(%chan.1, @, 1, 32),1) == $chr(42)) { m $chan  $1 $+ 's status on $chan is: Protected |  .unset %chan.* }
    else if ($1 isop $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: @ |  .unset %chan.* }
    else if ($1 ishop $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: % |  .unset %chan.* }
    else if ($1 isvo $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: + |  .unset %chan.* }
    else if ($1 isreg $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: regular |  .unset %chan.* }
    .unset %chan.*
  }
  else if ($chan isin %chan.2) {
    if ($left($matchtok(%chan.2, @, 1, 32),1) == !) { m $chan  $1 $+ 's status on $chan is: Owner |  .unset %chan.* }
    else if ($left($matchtok(%chan.2, @, 1, 32),1) == $chr(42)) { m $chan  $1 $+ 's status on $chan is: Protected |  .unset %chan.* }
    else if ($1 isop $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: @ |  .unset %chan.* }
    else if ($1 ishop $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: % |  .unset %chan.* }
    else if ($1 isvo $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: + |  .unset %chan.* }
    else if ($1 isreg $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: regular |  .unset %chan.* }
    .unset %chan.*
  }
  else if ($chan isin %chan.3) {
    if ($left($matchtok(%chan.3, @, 1, 32),1) == !) { m $chan  $1 $+ 's status on $chan is: Owner |  .unset %chan.* }
    if ($left($matchtok(%chan.3, @, 1, 32),1) == $chr(42)) { m $chan  $1 $+ 's status on $chan is: Protected |  .unset %chan.* }
    if ($1 isop $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: @ |  .unset %chan.* }
    if ($1 ishop $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: % |  .unset %chan.* }
    if ($1 isvo $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: + |  .unset %chan.* }
    if ($1 isreg $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: regular |  .unset %chan.* }
    .unset %chan.*
  }
  else if ($chan isin %chan.4) {
    if ($left($matchtok(%chan.4, @, 1, 32),1) == !) { m $chan  $1 $+ 's status on $chan is: Owner |  .unset %chan.* }
    else if ($left($matchtok(%chan.4, @, 1, 32),1) == $chr(42)) { m $chan  $1 $+ 's status on $chan is: Protected |  .unset %chan.* }
    else if ($1 isop $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: @ |  .unset %chan.* }
    else if ($1 ishop $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: % |  .unset %chan.* }
    else if ($1 isvo $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: + |  .unset %chan.* }
    else if ($1 isreg $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: regular |  .unset %chan.* }
    .unset %chan.*
  }
  else if ($chan isin %chan.5) {
    if ($left($matchtok(%chan.5, @, 1, 32),1) == !) { m $chan  $1 $+ 's status on $chan is: Owner |  .unset %chan.* }
    else if ($left($matchtok(%chan.5, @, 1, 32),1) == $chr(42)) { m $chan  $1 $+ 's status on $chan is: Protected |  .unset %chan.* }
    else if ($1 isop $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: @ |  .unset %chan.* }
    else if ($1 ishop $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: % |  .unset %chan.* }
    else if ($1 isvo $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: + |  .unset %chan.* }
    else if ($1 isreg $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: regular |  .unset %chan.* }
    .unset %chan.*
  }
  else if ($chan isin %chan.6) {
    if ($left($matchtok(%chan.6, @, 1, 32),1) == !) { m $chan  $1 $+ 's status on $chan is: Owner |  .unset %chan.* }
    else if ($left($matchtok(%chan.6, @, 1, 32),1) == $chr(42)) { m $chan  $1 $+ 's status on $chan is: Protected |  .unset %chan.* }
    else if ($1 isop $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: @ |  .unset %chan.* }
    else if ($1 ishop $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: % |  .unset %chan.* }
    else if ($1 isvo $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: + |  .unset %chan.* }
    else if ($1 isreg $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: regular |  .unset %chan.* }
    .unset %chan.*
  }
  else if ($chan isin %chan.7) {
    if ($left($matchtok(%chan.7, @, 1, 32),1) == !) { m $chan  $1 $+ 's status on $chan is: Owner |  .unset %chan.* }
    else if ($left($matchtok(%chan.7, @, 1, 32),1) == $chr(42)) { m $chan  $1 $+ 's status on $chan is: Protected |  .unset %chan.* }
    else if ($1 isop $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: @ |  .unset %chan.* }
    else if ($1 ishop $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: % |  .unset %chan.* }
    else if ($1 isvo $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: + |  .unset %chan.* }
    else if ($1 isreg $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: regular |  .unset %chan.* }
    .unset %chan.*
  }
  else if ($chan isin %chan.8) {
    if ($left($matchtok(%chan.8, @, 1, 32),1) == !) { m $chan  $1 $+ 's status on $chan is: Owner |  .unset %chan.* }
    else if ($left($matchtok(%chan.8, @, 1, 32),1) == $chr(42)) { m $chan  $1 $+ 's status on $chan is: Protected |  .unset %chan.* }
    else if ($1 isop $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: @ |  .unset %chan.* }
    else if ($1 ishop $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: % |  .unset %chan.* }
    else if ($1 isvo $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: + |  .unset %chan.* }
    else if ($1 isreg $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: regular |  .unset %chan.* }
    .unset %chan.*
  }
  else if ($chan isin %chan.9) {
    if ($left($matchtok(%chan.9, @, 1, 32),1) == !) { m $chan  $1 $+ 's status on $chan is: Owner |  .unset %chan.* }
    else if ($left($matchtok(%chan.9, @, 1, 32),1) == $chr(42)) { m $chan  $1 $+ 's status on $chan is: Protected |  .unset %chan.* }
    else if ($1 isop $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: @ |  .unset %chan.* }
    else if ($1 ishop $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: % |  .unset %chan.* }
    else if ($1 isvo $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: + |  .unset %chan.* }
    else if ($1 isreg $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: regular |  .unset %chan.* }
    .unset %chan.*
  }
  else if ($chan isin %chan.10) {
    if ($left($matchtok(%chan.10, @, 1, 32),1) == !) { m $chan  $1 $+ 's status on $chan is: Owner |  .unset %chan.* }
    else if ($left($matchtok(%chan.10, @, 1, 32),1) == $chr(42)) { m $chan  $1 $+ 's status on $chan is: Protected |  .unset %chan.* }
    else if ($1 isop $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: @ |  .unset %chan.* }
    else if ($1 ishop $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: % |  .unset %chan.* }
    else if ($1 isvo $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: + |  .unset %chan.* }
    else if ($1 isreg $chan) { m $chan $1 $+ 's status on $chan is: regular |  .unset %chan.* }
    .unset %chan.*
  }
  :clear
  .unset %chan.*
}

165 for et tilfredsstillende virkende script..
Avatar billede vipez Nybegynder
28. maj 2003 - 00:50 #1
det virker som om den glemmer at unset %chan.* ? men jeg ved sku ik..
Avatar billede vipez Nybegynder
13. juni 2003 - 01:05 #2
fik klaret den med dette alias

state { return $ialchan($1,#,1).pnick }
og så //echo > $remove($state(nickname),nickname)