Avatar billede jonatan Nybegynder
27. maj 2003 - 21:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Linie skift på php script

Jeg har den nestående script som jeg gerne vil have til at skrive sådan her:
_________________________________________________________
Hej $navn

Tjek lige den her side ud,
der er bare SÅ mange flash fil og spil.
Du kan også selv uploade de flash du har og
være med til at gøre siden bedre.

Hilsen $ditnavn
$dinemail
_________________________________________________________

Koden:
_________________________________________________________
include("config.php3");

mail("$til","Tjek lige den her side ud","Hej $navn | Tjek lige den her side ud, | der er bare SÅ mange flash film og spil.| Du kan også selv uploade de flash du har og | være med til at gøre siden bedre. || Hilsen $ditnavn $dinemail ");
mail("$dinemail","Tjek lige den her side ud","Hej $ditnavn");
echo "Din mail er sendt til din ven!<br><br>";

if ($action == "husk") {
$filarray = file("husk.txt");
for($i=0; $i<1; $i++) {
$oldi .= $filarray[$i];
}
$splited = split( "\|", $oldi);
$tal = $splited[0];
$id = $tal+1;
$filarray = file("husk.txt");
for($i=0; $i<8; $i++) {
$old .= $filarray[$i];

$file = "husk.txt";
$open = fopen($file, a);
$dump = $id."|".$navn."|".$til."|".$ditnavn."|".$dinemail."|\n";
fputs($open, $dump);
fclose($open);
};
?>
</p>
</body>
</html>
___________________________________________________________

Er der noget af jer ekperter der kan rette koden så den email man modtager kommer skrevet som overstående?

MVH
Jonatan
Avatar billede ahv Nybegynder
27. maj 2003 - 21:11 #1
Linieskift laves med \n
Avatar billede ahv Nybegynder
27. maj 2003 - 21:12 #2
Hej $navn \n\n Tjek lige den her side ud,\n der er bare SÅ mange flash film og spil.\n Du kan også selv uploade de flash du har og \n være med til at gøre siden bedre. \n\n Hilsen $ditnavn $dinemail
Avatar billede jonatan Nybegynder
27. maj 2003 - 21:18 #3
ahhh.... tak! nu virker det...

Kan du så fortælle mig hvordan je ggøre sådan så som afsender for email der står emailen fra ham der tipper og ikke wwwuser@www1.freepaq.dk ?
Avatar billede apache999 Nybegynder
27. maj 2003 - 21:33 #4
Det ser ud som neden for:

mail ($email,[subject],[mailbody],"From:Båthorn@abekat.dk")
Avatar billede ahv Nybegynder
27. maj 2003 - 21:33 #5
mail("$til","Tjek lige den her side ud","Hej $navn \n\n Tjek lige den her side ud,\n der er bare SÅ mange flash film og spil.\n Du kan også selv uploade de flash du har og \n være med til at gøre siden bedre. \n\n Hilsen $ditnavn $dinemail", "From: navn <mail@udbyder.dk>");

?
Avatar billede jonatan Nybegynder
27. maj 2003 - 21:48 #6
mail("$til","Tjek lige den her side ud","Hej $navn \n\n Tjek lige den her side ud,\n der er bare SÅ mange flash film og spil.\n Du kan også selv uploade de flash du har og \n være med til at gøre siden bedre. \n\n Hilsen $ditnavn $dinemail", "From: navn <mail@udbyder.dk>");

virker perfekt!! Jeg takker MANGE gang!!