Avatar billede martinpaulsen Nybegynder
27. maj 2003 - 21:06 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan laver jeg det i HTML?

Hey..
Jeg har lige startet et computer-firma hvor jeg sælger færdige computersystemer.. På min hjemmeside kunne jeg godt tænke mig at have noget lignende det her http://80.196.198.174/byg_silent.asp
-hvor folk selv kan gå ind og bestemme deres egen pc.. Det er ikke meningen de også skal kunne bestille den derfra.. De skal bare kunne se hvad en
given pc vil komme til at koste.. Ved i hvor jeg kan finde sådan en
"grundskabelon" eller hvordan man laver det?
Det hele systemet kommer til at koste skal hele tiden kunne ses opdateret, i bunden eller toppen..

Jeg har ikke noget erfaring med diverse programmerings-sprog, så jeg vil foretrække hvis det kan laves med nogle skabeloner i frontpage.. eller noget andet nemt.. hvis det er muligt :o/

Mvh Martin
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. maj 2003 - 21:20 #1
Du kan ikke lave det i frontpage, du har brug for dynamic og dermed skal det laves i ASP eller PHP med lidt javascript
Avatar billede bjornicle Nybegynder
27. maj 2003 - 21:22 #2
Der er ikke nodvendigvis brug for asp/php, javascript kan gore det
Avatar billede jpvj Nybegynder
27. maj 2003 - 21:26 #3
Eneste rigtigt løsning, kræver et serverside scripsprog (ASP, PHP eller lign) koblet op mod en database. Det er et STORT arbejde, at lave det rigtigt. Bare forestil dig, at hvor hver kombination af to produkter, skal du kun vise dem, der passer. Ex: Kunden vælger et MB, der kræver ECC RAM... i listen må kun vises ECC ram moduler (det forventer dine kunder naturigvis). Samme gælder for CPU mv...

Ikke for at tage modet fra dig, men det er et stort projekt - selv med en del programmeringserfaring. Overvej i stedet en færdig "WEB shop", der har de indbyggede faciliteter. Det vil spare dig for meget tid, og så får du formodentlig også bestillings og betaligsdelen med.

JP
Avatar billede roenving Novice
27. maj 2003 - 21:31 #4
Man kan, som biomide skriver, da godt lave det alene i (D)HTML -- altså funktionaliteten i javascript ...

-- men jeg er helt enig med jpvj -- det vil være tåbeligt at skulle vedligeholde sådan en oversigt -- det kan da godt være du kan overskue at rette i sådan en liste i et javascript idag, men imorgen kommer der XYZQPW-processorer, som kun kan arbejde sammen med -- ja et eller andet, så find en, som kan bygge det op imod en database ...
Avatar billede bjornicle Nybegynder
27. maj 2003 - 21:36 #5
eftersom at han lige er startet, har han nok ikke flere tusinde at bruge bare paa at vise en pris til en bruger, saa er det naesten billigere for ham at bruge et par timer om ugen paa selv at opdatere det
Avatar billede roenving Novice
27. maj 2003 - 21:46 #6
-- men man kan jo sagtens finde billige/gratis webhoteller, som tilbyder f.eks. PHP/mySQL
Avatar billede bjornicle Nybegynder
27. maj 2003 - 21:53 #7
som han siger, saa har han ingen erfaring, dvs han skal have nogen til at kode det for ham. En javascript losning er saa hurtig at lave at han sikkert kan faa en til at lave det gratis eller meget billigt. Desuden kan han saa satse paa at have en host som ikke understotter php, asp, mysql, osv (hvis de findes), og satse paa en host som stadig er billig og som kan hoste mange kunder uden at deres skod kode traekker serveren ned i mudderet. Derved faar en en effektiv losning til en billig penge der daekker hans behov, men det er selvfolgelig bare my 2 cents :)
Avatar billede roenving Novice
27. maj 2003 - 22:23 #8
>>bjornicle (denne gang blev det rigtigt ved at kopiere ;-)

-- jeg ville alligevel gå efter en database-løsning, da det også er en hel del nemmere, at registrere kunder, besøg, interesse og så mange andre ting, som jeg opfatter som Must ...

-- een af de ting, som stadig rider nettet som en mare er alle de halvfærdige ting, som forekommer i professionelle sammenhænge -- uff da :-|

-- min mening er, lav det kun, så det virkelig kan virke ...
Avatar billede martinpaulsen Nybegynder
27. maj 2003 - 22:23 #9
okidoki, nu har jeg vist fået en rimelig indsigt i det.. hmm, tror jeg dropper det indtil somsagt, at jeg har en lidt større kapital, til at kunne købe et færdigt system.. :P  tak for hjælpen alle.. også jer der kun har kommenteret.. i burde også ha point.. venter en time endnu med at gi' point, hvis nogen lige vil have oprettet et lille svar..
Mvh Martin Paulsen
Avatar billede roenving Novice
27. maj 2003 - 22:39 #10
Håber det har hjulpet '-)
Avatar billede bjornicle Nybegynder
28. maj 2003 - 08:03 #11
Ingen point til mig tak :)
Avatar billede roenving Novice
28. maj 2003 - 18:34 #12
Takker for points ;~}