Avatar billede chadi_a Nybegynder
27. maj 2003 - 15:39 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Hvad synes i om merlins billige digital kamera?

jeg har fundet et billigt digitalt videp kamera, så vil jeg gerne lige høre jers mening om kameraet << http://netbutikken.coop.dk/merlin/show_product.asp?sub%5Fdept%5Fid=68&dept%5Fid=101&pf%5Fid=4919706
Jeg skal kunne se mine film på fjernsynet. Er det godt? Jeg kan ikke finde nogle informationer om det på nettet.. kun det der står på merlins side. Hvad synes i om det?
Avatar billede jensendk Nybegynder
27. maj 2003 - 15:42 #1
Jeg ville holde mig fra det.. Total mangel på specs, film gemmes på SD media card, og der er kun 8Mb internt.

Et Hi8 er en bedre løsning imho...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
27. maj 2003 - 15:52 #2
Hvis der kan ligge 55 min video på et 128mb kort kan det umuligt være særlig godt.

Og generelt synes jeg man skal holde sig fra SiPix produkter!
Avatar billede chadi_a Nybegynder
27. maj 2003 - 15:58 #3
Der kan ligge 55 min, i den laveste opløsning.
Men jeg ved ikke hvor mange min. med den største opløsning.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
27. maj 2003 - 16:01 #4
Men jeg vil stadig ikke købe det!
Avatar billede the_collector Novice
27. maj 2003 - 16:15 #5
Jeg vil sige, at det er penge ud af vinduet. Du kan ikke engang finde oplysninger om det på deres hjemmeside.
Hvis du vil have opløsning i en rimelig kvalitet så hedder det DV eller lignende, der fylder en time video ca. 12GB. Dvs under antagelse af at kameraet kan optage i rimelig (DV) kvalitet, så kan du have ca 45 sekunders video på et SD-kort.
http://www.sipixdigital.com
Avatar billede the_collector Novice
27. maj 2003 - 16:18 #6
Skal det være digitalt, så kan en sådan jo altid bruges
http://www.edbpriser.dk/digitalfoto/digitalfoto-top10.asp?ID=1784607919
Hos www.kamerahuset.dk kan efterfølgeren DCR-TRV145E endda fås til under 4000,-. Dette er et køb som er mindst 100 gange bedre end SiPix.
Avatar billede chadi_a Nybegynder
28. maj 2003 - 23:09 #7
Altså jeg skal holde mig fra det?
Jeg skal på fredag ned i merlin. og tale med dem, og se, om jeg vil have det eller ej. For det er sååå billigt!
Avatar billede jensendk Nybegynder
30. maj 2003 - 07:58 #8
Man kan oså købe for billigt, og så bliver man skuffet...