Avatar billede sonic_86 Nybegynder
24. maj 2003 - 15:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Popup via en knap?

Hej

Hvordan får jeg denne knap til at blive et popup vindue istedet for et normal vindue?

<input type="button" value="Preview" onclick="this.form.action='preview.php'; this.form.target='_blank'; this.form.submit()">

Hvordan er det lige man laver noget tekst som man kan kligge på og så lukker den popuppen ned igen?
Avatar billede roenving Novice
24. maj 2003 - 15:56 #1
<input type="button" value="Preview" onclick="window.open('preview.php','Preview','width=200,height=150,scrollbars')">
Avatar billede sonic_86 Nybegynder
24. maj 2003 - 16:02 #2
Den laver et popup men den overføre ikke dataen fra form som den gjore før
Avatar billede roenving Novice
24. maj 2003 - 16:17 #3
Med en submit vil du overtage det vindue som er åbent medmindre target er angivet som _blank -- og det var jo præcis det det var ...

hvis den du havde ikke virker, kan det være nødvendigt at lave en egentlig funktion:

<script language="javascript" type="text/javascript">

function openPreview(){
  newWin=window.open('','Preview','width=200,height=150,scrollbars');
  newWin.document.write('<html><body>'+'teksten som skal ind'+'</body></html>')
  newWin.document.close();
}
</script>

og

<input type="button" value="Preview" onclick="openPreview()">

Så skal 'teksten som skal ind' selvfølgelig erstattes af henvisningen til den tekst, som skal vises ...
Avatar billede sonic_86 Nybegynder
24. maj 2003 - 16:23 #4
Er ikke lige med sådan så det ud normal og det virket:
http://www.mopedpower.dk/upload/kommentar.phps
Også skal det bare være et popup istedet for vindue
Avatar billede mortrr Praktikant
24. maj 2003 - 16:32 #5
Du kan ikke submitte direkte til et popup-vindue, så du er nødt til at åbne det først, og så submitte.
Noget lignede:

<script>
function ShowPreview(iButton) {
  window.open('','Preview','width=200,height=150,scrollbars');
  iButton.form.action='preview.php';
  iButton.form.target='Preview;
  iButton.form.submit();
}
</script>
<input type="button" value="Preview" onclick="ShowPreview(this)">
Avatar billede roenving Novice
24. maj 2003 - 16:35 #6
Du har brug for at køre det igennem serveren (ihvertfald for at vise smileys), så du har sæ'fø'li' en preview.php, som ikke indsætter i databasen, men ellers ligner kommentar.phps til (næsten) forveksling ...

-- og så skal du i <form>-tagget have en onsubmit="this.action='<? $_SERVER['PHP_SELF'] ?>';return true;">
Avatar billede sonic_86 Nybegynder
24. maj 2003 - 18:06 #7
Jeg lukker og beholder det gamle..