Avatar billede sonic_86 Nybegynder
24. maj 2003 - 12:21 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hurtigt: Skal også vise dem med 0

Hej

Jeg har lavet denne kode:

$result=mysql_query('SELECT brugere.*, COUNT(scooter_kommentar.navn) AS total FROM scooter_kommentar,brugere WHERE scooter_kommentar.navn=brugere.nick GROUP BY brugere.nick ORDER BY total DESC') or die ("Fejl X: ".mysql_error());
while($row=mysql_fetch_assoc($result))
{
    echo htmlentities($row['nick']).' - '.$row['total'].'<br>';
}

Hvordan laver man så den også viser dem med 0 og ikke kun skriver dem på listen hvis de har skrevet min 1
Avatar billede fangel Nybegynder
24. maj 2003 - 12:24 #1
du skal lege med LEFT JOIN... se dette spm jeg tidligere har oprettet:

http://www.eksperten.dk/spm/334239

Morten
Avatar billede schaefner Juniormester
24. maj 2003 - 12:24 #2
Prøv:

<?php
$result=mysql_query('SELECT brugere.*, COUNT(scooter_kommentar.navn) AS total FROM scooter_kommentar,brugere GROUP BY brugere.nick ORDER BY total DESC') or die (mysql_error());
while($row=mysql_fetch_assoc($result)){
    echo "$row[nick] - $row[total]<br>";
}
?>
Avatar billede sonic_86 Nybegynder
24. maj 2003 - 12:30 #3
schaefner:

Dur ikke der skal være WHERE i elles dur det ikke nu viser den alle nicks men så skriver den at de alle sammen har skrevet 9 kommentar men 9 er ialt af kommentar.
Avatar billede sonic_86 Nybegynder
24. maj 2003 - 13:26 #4
Hmm Fatter hat af det der LEFT JOIN :(
Avatar billede sonic_86 Nybegynder
24. maj 2003 - 18:09 #5
Nogle der ved hvordan man laver det??
Avatar billede sonic_86 Nybegynder
29. maj 2003 - 12:03 #6
Ikke nogle der kan hjælpe mig med det?
Avatar billede sonic_86 Nybegynder
04. juni 2003 - 17:49 #7
Så lukker :(