Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
24. maj 2003 - 09:26 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Start konsol applikation i fuld skærm

Hey

Hvordan får jeg en C++ console applikation, til at starte i fuld skærm?

MVH
Anders
Avatar billede debug1305 Nybegynder
24. maj 2003 - 17:08 #1
Her er et svar i bedste eksperten.dk-stil:

Tryk Alt+Enter for at komme i fuld skærm
Avatar billede gumbert Nybegynder
24. maj 2003 - 17:12 #2
Det er godt nok ikke mit spørgsmål men jeg spør alligevel (i får selvfølgelig noen point hvis svaret er tilfredsstillende)

Er det muligt selv at få programmet til at trykke alt+enter
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
24. maj 2003 - 17:21 #3
Jeg ved godt at man bare trykker alt + enter, men spørgsmålet var, hvordan man får den til at STARTE i fuld skærm.
Avatar billede debug1305 Nybegynder
24. maj 2003 - 17:55 #4
Du skal bare holde Alt nede og trykke Enter (den med en pil på som er "knækket")

Held og lykke
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
24. maj 2003 - 18:14 #5
Ja, jeg ved godt hvordan man laver fuld skærm! Men jeg vil bare gerne have en C++ kode, til hvordan man får sin console applikation til at STARTE i fuld skærm. Så man ikke som bruger af det program jeg er ved at lave, skal til at trykke alt + enter!
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
24. maj 2003 - 18:15 #6
Ellers havde jeg nok ikke valgt C/C++ kategorien :o)
Avatar billede tam Nybegynder
24. maj 2003 - 23:22 #7
Jeg ved ikke om der er en "rigtig" måde at gøre det fra i C++, men du kan lave det shortcut der starter programmet, til at starte det i fuld skærm...
Avatar billede narrr Nybegynder
25. maj 2003 - 00:09 #8
Sådan her:
keybd_event(VK_MENU, 56, 0, 0);
keybd_event(VK_RETURN, 28, 0, 0);
keybd_event(VK_MENU, 56, KEYEVENTF_KEYUP, 0);
keybd_event(VK_RETURN, 28, KEYEVENTF_KEYUP, 0);
Avatar billede narrr Nybegynder
25. maj 2003 - 00:11 #9
...og det var et svar.
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
25. maj 2003 - 10:02 #10
Tak, vil du ikke beskrive nærmere hvordan man laver en genvej der kan det? Er det bare inde i egenskaber for genvej?
Avatar billede narrr Nybegynder
25. maj 2003 - 10:42 #11
Hvorfor lave en genvej når du bare kan bruge keybd_event() ?
Avatar billede tam Nybegynder
25. maj 2003 - 11:59 #12
Når du ser på egenskaber for en genvej til en console application, er der en tab der hedder options (jeg har kun engelsk windows) derunder kan du sætte, i en radiobutton, at den skal starte fuldskærms.
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
25. maj 2003 - 13:50 #13
narrr ->> Jeg takker for svaret! Jeg troede den der kode, du sendte narrr, at det var et eller andet man skulle indsætte inde i egenskaber for icon :o)

Jeg takker!