Avatar billede cbnimann Nybegynder
24. maj 2003 - 00:17 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

ECS L7VTA bundkort og barton 2500+

Jeg lige fået et bundkort ECS L7VTA, en AMD barton 2500+ cpu, en harddisk Maxtor 80 gb
men når jeg skal installere XP så genstarter pc
efter kort tid jeg har prøvet at ind læse de første driver
via disketter men det samme sker, skal der mon ny bios
eller kan det være noget andet gode råd modtages
har prøvet men 2 forskellige grafikkort
bios er 10 31 2002
hilsen cb
Avatar billede soda Nybegynder
24. maj 2003 - 00:24 #1
Prøv at undersøge om der er nogle nye BIOS opdateringer. Evt tjeck om du har fået sat din køler ordenlig på din CPU, da dette godt kan være skyld i din genstart. Du har husket kølepasta imellem CPU og CPU køler ?
Avatar billede cbnimann Nybegynder
24. maj 2003 - 00:29 #2
der er nye bios
cpu køler skulle være ok, cpu ca. 57 grader varm det er vel ok
Avatar billede soda Nybegynder
24. maj 2003 - 00:33 #3
Nu er jeg ikke ekspert i AMD CPU'er. Det er ret højt, hvis man taler Intel standard, men hvis jeg gætter rigtigt, så er det ikke alarmerende for en AMD CPU.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. maj 2003 - 00:39 #4
Jeg har kørt længe med en temperatur på 55 grader og har først nu sat noget udluftning på kabinettet så jeg nu er nede på 41 grader. Så den skulle snildt kunne holde til 57 grader.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. maj 2003 - 00:40 #5
kommer der nogen fejl meddelelser ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. maj 2003 - 00:45 #6
Det ser ud til at der er nogle nye bios da den dato du angiver er meget gammel.
http://www.ecs.com.tw/download/l7vta.htm
Avatar billede cbnimann Nybegynder
24. maj 2003 - 00:52 #7
jeg skal nok igang med en bios opdatering for og se om det hjælper
der kommer ingen fejl meddelelser men lige pluselig genstarter pc
det er lige før man kommer til at skulle trykke på F8 for at kommer
videre, men dette skærm billed kommer aldrig

cb
Avatar billede soda Nybegynder
24. maj 2003 - 01:04 #8
Det kunne tyde på, at køleren ikke har ordenlig fat på CPU'en. Jeg har prøvet dette på nøjagtig samme CPU for blot 1½ måned siden hos en ven. Efter lidt Artic Silver pasta på CPU'en kunne den starte fint op uden problemer, men vend tilbage når du har opdateret din BIOS. Har du andre OS'er på din PC, hvor du godt kan starte op ? - I så fald, så kan vi jo udelukke problemet med CPU'en i hvert fald ;o)
Avatar billede tommi Nybegynder
24. maj 2003 - 13:04 #9
Lige et par ord; vdr. temperatur jeg har et msi kt4 ultra bundkort med en amd xp 2000 cpu og en wisperRock køler min cpu temp er 28 grader så i min verden er det høje tempeture i taler om. hi tommi
Avatar billede tommi Nybegynder
24. maj 2003 - 13:06 #10
undskyld jeg mener 38 grader
Avatar billede cbnimann Nybegynder
24. maj 2003 - 15:27 #11
Det promblem jeg havde var et helt andet Ham der skulle ha computer kunne ikke
få ram nok så han havde indkøbt 3 stk 512mb ram klodser, og jeg har aldrig brugt mere en 512mb pr. pc og da jeg tog de 2 stk ud så der kun var 512mb
tilbage så var alle problemmer væk
er der en god forklaring på dette? hvor meget ram skal man max ha ?
computer skal bruges til spil
Tak for alle de gode råd
cb
Avatar billede soda Nybegynder
24. maj 2003 - 17:24 #12
Dvs du har haft 1.5GB RAM i PC'en og så genstartede den ? - De fleste PC'ere i dag kan håndtere 2GB RAM, men hvis din RAM køre med forskellige RAM timmings og RAM'ene ikke er lige hurtige, så kan det sagtens resultere i en genstart. Har du evt. prøvet at start PC'en om med forskellige konfigurationer af RAM'ne ? - Det kan være 2 af dem køre med samme hastighed mens en sidste får den til at chrashe.
Avatar billede cbnimann Nybegynder
24. maj 2003 - 21:39 #13
soda
det var 3 ens kingston pc2700 512mb, jeg har efterfølgene efter at windows var
oppe at køre sat dem i igen, men med 3 stk går det ikke det kan godt køre med
2 stk (1024mb er ok) så det bliver bare ved det 1,5gb ram er vel også lidt i overkanten. jeg har også opdatede bios men det var kun rigtig udskrift af
cpu der var en synlig forbedring på
Avatar billede soda Nybegynder
24. maj 2003 - 22:16 #14
Timming bliver mere og mere kritisk jo flere RAM du sætter i din PC. 2 RAM klodser er altid 100% ens. Derfor bliver det også sværre og sværre for PC'en/BIOS'en, at korrigere for de uoverensstemmelser der kan være mellem RAM'ene, hvis der er flere i.

Eftersom der kan være 2 GB RAM i de fleste PC'ere i dag, så er det ikke uden grund. For den "normale" bruger, så er 512 mere end rigeligt, men arbdjer du med billeder og film, dvs. krævende grafiske opgaver, så er 1GB næsten for lidt.