Avatar billede edutasia Nybegynder
23. maj 2003 - 18:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Reg.Exp der matcher MS Word-tags i HTML

Jeg søger en Regular Expression, der kan matche alle de overflødige tags (<mso:et-eller-andet>), MS Word indsætter overalt, når et dokument gemmes som HTML.

Hvis den oven i købet kan matche <font hvad-som-helst> og </font>-tags, er det helt perfekt :)
Avatar billede Slettet bruger
23. maj 2003 - 19:37 #1
//Fjerner alle <mso´, </mso, </font og <font tags

preg_match_all("/[^<>]+|<.*?>/", $string, $matches);

$ii=0;
foreach($matches[0] as $part)
{
    $start = substr($part, 0, 6);
    if (substr($start,0,5) == "<mso:"||$start=="</mso:"||substr($start,0,5)=="<font"||$start=="</font)
    {
        //none
    }
    else
    {
        $newstr .= $part;
    }
    $ii++;
}
echo $newstr;
Avatar billede edutasia Nybegynder
23. maj 2003 - 20:08 #2
Jeg tænkte nok, der var en eller anden hage ved denne kategori :)
Sagen er, at jeg desværre ikke kan skrive en eneste linie PHP (det _er_ PHP, ikk'?), så jeg skal lige have opklaret et enkelt spørgsmål, før du får point:

Er det korrekt, at koden først matcher alle tags i hele dokumentet og derefter løber alle matches igennem, checker for de substrenge, jeg bad om i spørgsmålet - og bygger newstr ved at tilføje alle tags, der IKKE indeholder substrengene - så jeg efterfølgende blot kan arbejde videre med newstr?
Avatar billede edutasia Nybegynder
23. maj 2003 - 21:03 #3
Næh, det var ikke helt korrekt, men næsten... nu har jeg lavet scriptet om til JavaScript, og det virker perfekt. Tak for hjælpen.