Avatar billede boenne Nybegynder
23. maj 2003 - 00:03 Der er 5 kommentarer

SpeedStream 2601 og win2000

Hej og suk!

Jeg vil gerne have etableret adgang fra nettet til min hjemmeside på min web-server.
Jeg har en router der fungerer som server =
Speedstream 2601, og har konfigureret gennem NAT at den skal give uhindret adgang til ip-adressen på min pc. Det skal her til nævnes at jeg bruger dynamisk IP-adressering men har reserveret ip-adressen til serveren. Jeg kan ikke få vist siden "er under udarbejdelse" hvis jeg bruger min ip-adresse som routeren har, men internt via "localhost" eller "creative" = som er mit computernavn fungerer det fint.. Hvis der er meget arbejde i det forhøjer jeg gerne points til den som får det til at fungere i aften../nat..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. maj 2003 - 07:26 #1
Du er nok nødt til at teste fra en computer der ikke går ud genem den samme router som serveren er tilsluttet.
Det er før set at det snyder hvis man forsøger at tilgå sin egen web server på den eksterne addresse. Altså det kan være den virker alligevel, selvom du ikke kan se den.
Skriv evt addressen, så kan vi prøve om den virker.
Avatar billede boenne Nybegynder
23. maj 2003 - 08:26 #2
Min adresse er: 62.243.106.96/index.htm
Avatar billede boenne Nybegynder
23. maj 2003 - 08:29 #3
En mulig fejl - som jeg tror er mest sandsynlig - er min opsætning på tcp/ip for jeg er ikke heeelt sikker på at alt er ok.. jeg har ikke skrevet noget i wins-server men til gengæld i DNS..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
23. maj 2003 - 09:30 #4
Det er din tcp/ip konfiguration, der ikke virker. Der kan ikke etableres forbindelse på port 80.
telnet 62.243.106.96 80

Nu er det ikke en tdc router eller hvad ?
På den er der nogle af addresserne som er reserveret til speciele formål. FTP ligger på 192.168.1.4, men jeg kan ikke huske hvor HTTP ligger. (men det er mellem 192.168.1.2 -> 192.168.1.6
Avatar billede sukos Juniormester
23. maj 2003 - 13:03 #5
æhh, mit forslag går på at du først bruger linket "reset router" og derefter klikker på en knap, (efter nyindtastning af brugernavn og password til at komme på nettet) hvor du tillader en "Åben" konfiguration.

Derefter klikker på "Avanceret konfiguration" -> "Prædefinerede NAPTservere" og her indtaster den interne IP for maskinen som skal være webserver, i det felt som gælder for HTTP. f.eks. 192.168.1.2

Så skulle det vist virke?