Avatar billede ams Nybegynder
22. maj 2003 - 21:48 Der er 9 kommentarer

Form i Delphi og ASP

Hej,

Er der nogen der ved hvordan man oprette en form i et Delphi asp objekt. Jeg har et delphiasp objekt, hvor jeg vil oprette en form (TForm) og viser den frem når den bliver kald fra asp scriptet.

ANY forslag ??
Avatar billede dkn Nybegynder
22. maj 2003 - 22:03 #1
det kan du ikke da asp objecter er server side.
Så skulle du vælge activex istedet.
Hvis du skal sende noget tilbage skal det være html.
Avatar billede dkn Nybegynder
22. maj 2003 - 22:05 #2
Medmindre det er på serveren du vil vise en form altså?
Avatar billede ams Nybegynder
23. maj 2003 - 07:50 #3
Du kan godt oprette form på klient side og hente noget fra form. (eks. indholde af TEdit) men når du kalder formen, den vil være på skærm kun for et par sek. og væk igen..
Avatar billede dkn Nybegynder
23. maj 2003 - 12:39 #4
og det er så mens du kører dit asp object lokalt via iis?
Avatar billede ams Nybegynder
23. maj 2003 - 12:43 #5
Ja.
Avatar billede dkn Nybegynder
23. maj 2003 - 12:47 #6
ok så er det jo også rigtigt nok det jeg siger.
ASP Object er server side, du kan altså IKKE vise nogen form til de clienter som kommer ind på din server.

Det du har lavet indtilvidere er når en client connecter så viser den en form på serveren, de er klart at denne form går væk ligeså snart asp objected har udførst sit job.

Hvis det er at du vil have den til at blive vidst på server konstant skal du nok sætte den til "Single Instance" og Threading Model til "Single", så er der nok en chance for at den bliver der.
Avatar billede ams Nybegynder
23. maj 2003 - 12:57 #7
Den skal ikke være på server side. Kender du netbank ? når du vil flytter penge fra en konto til en anden, kommer en form frem, hvor man skal indtaste signature. Såden form vil jeg oprette.Hvis ActiveX er løsning, ved du hvordan jeg skal lave den ActiveX object ?
Avatar billede dkn Nybegynder
23. maj 2003 - 13:01 #8
ActiveX er client side ja, du starter med at lave et activex libary som du gør ved asp object, så laver du en activex form, og så designer du ellers som du plejer.

Spørg hvis der er problemer med noget.
Avatar billede ams Nybegynder
23. maj 2003 - 14:14 #9
Tak. Jeg vil teste den og vende tilbage til dig senere.