Avatar billede fumbler10 Nybegynder
22. maj 2003 - 21:08 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

kikset logon kix

Jeg er helt logonscript-grøn og forsøger at få et KIXSTART logon script til at virke mellem en windows server og en windows XP arbejdsstation.
Det virker bare ikke....hvad er der galt?

Jeg har på serveren,i mappen SYSVOL\DOMAIN\SCRIPTS
tre filer liggende:

KIX32.EXE
LOGON.BAT
LOGON.KIX

Min logon.bat
_________________________
NET TIME \\server /SET /Y
KIX32.EXE logon.kix
_________________________

Min logon.kix
_________________________
BREAK OFF
?"Velkommen, @USERID"

IF INGROUP("Alle")
? "Tilslutter: K-Drevet"
USE K: /delete
USE K: "\\ASD\DOK"
IF @ERROR = 0
? "OK"
ELSE
? "Der skete en fejl ved tilslutning af K-Drevet!"
? "Kontakt system administrator"
ENDIF
_________________________

Jeg har i brugerprofilen på arbejdsstationen og på serveren skrevet "logon.bat" som logonscript.
Avatar billede Slettet bruger
22. maj 2003 - 21:16 #1
lytter med.....
Avatar billede serverservice Praktikant
22. maj 2003 - 22:32 #2
jeg mener du skal skrive hele unc stien til din batfil på accounten.
\\servernavn\share\logon.bat
Avatar billede fumbler10 Nybegynder
24. maj 2003 - 09:43 #3
Det prøver jeg!
Avatar billede serverservice Praktikant
24. maj 2003 - 10:00 #4
....og så share din scripts folder.
Husk at give brugere read adgang til scriptet og dermed mappen de er i.
Avatar billede dt-rdt Nybegynder
24. maj 2003 - 21:56 #5
Hej

først skal du i brugeropsætninge angive navnet på det logonscript du ønsker kørt ved logon. f. eks. Logon.bat denne fil skal indeholde følgende linier

@ECHO OFF
Rem Starter logon scriptet logon.kix
%0\..\kix32.exe %0\..\logon.kix
exit

selve dit kix script skal i mit eksempel ligge o filen logon.kix

begge disse filer skal ligge i SYSVOL\DOMAIN\SCRIPTS

Mvh Glenn
Avatar billede dt-rdt Nybegynder
24. maj 2003 - 22:04 #6
Hej igen

Lige en anden ting

Din if sætning bør se sådan ud

IF INGROUP ("alle") > 0
betingelser
Endif

Mvh Glenn
Avatar billede knuden Nybegynder
25. maj 2003 - 00:19 #7
Du skal kun skrive logon.bat og ikke noget med en hel unc sti som dannyboyd skriver og din script folder er jo shared pr. default, så med mindre du har lavet om på det er rettighederne som de skal være.
så dannyboyd du er igen på dybt vand
Avatar billede serverservice Praktikant
25. maj 2003 - 20:22 #8
-Knuden er vist et meget godt ord for en drengerøv som dig...
Avatar billede knuden Nybegynder
26. maj 2003 - 22:12 #9
rolig nu dygtig bæ
jeg prøver bare på at rette lidt på dig fordi at du gang på gang kommer med svar som slet ikke har noget på sig. Prøv om du ikke kan gøre dig lidt nyttig over i word eller powerpoint
Avatar billede fumbler10 Nybegynder
07. juni 2003 - 14:40 #10
Hej igen...der er et eller andet galt med min opsætning....det virker ikke.
Jeg har forenklet kix-scriptet til

?hello world
sleep 3

Jeg kan godt afspille scriptet manuelt fra min arbejdsstation, hvor den skriver "Hello World" og venter 3 sekunder.
Det virker bare ikke når jeg logger ind.....
Avatar billede serverservice Praktikant
07. juni 2003 - 21:54 #11
Du kan execute dit script vha. grouppolicy - scripts-logon
Du lægger bare dit logonscript i logonmappen og henviser til det...
Det virker hver gang.
Avatar billede fumbler10 Nybegynder
10. juni 2003 - 19:18 #12
Jeg skulle bare bruge pæren og vælge login på domænet frem for "Denne computer". Den ledte selvfølgelig efter et lokalt script....det var fumlet.
Nå men det er altså nok at skrive logon.bat og undlade den lange sti. Derfor pointene til dt-rdt (så må I slås videre et andet sted ;-)).