Avatar billede fischer Nybegynder
22. maj 2003 - 17:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Exchange sluger hukommelse. Hvorfor? og hvordan stoppes det?

Jeg har en Exchange kørende på en Win2000 SBS. Men når brugerne (der er kun 2 indtil videre) er koblet på, så står Store.exe og sluger mere og mere hukommelse som tiden (dagen) går. Den kommer først ned på normalt leje når serveren genstartes?
Med SQL-serveren er der en mulighed for at begrænse den i hvor meget den må bruge, er der også det med Exchange-serveren?
Er der evt. en anden måde at undgå at skulle købe mere Ram? Der er 750MB Ram, og dem bruger den uden problemer...
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. maj 2003 - 17:43 #1
Ikke med exchange, den er bare tung at danse med
Avatar billede misterbee Nybegynder
22. maj 2003 - 17:59 #2
Har du kørt SP2 eller SP3 - det burde hjælpe...
Avatar billede andersf Nybegynder
22. maj 2003 - 20:28 #3
Exchange bruger det ram der er til rådighed og når du så bruger sbs er der virkelig dømt ram forbrug - hvis du installeder alle updates så er der begrænset memory leak - en sbs 2000 kører efter min erfaring godt på 1 Mb ram.
Jeg har kun omkring 20% tilbage af min ram sååå Exchange, ISA og SQL server vil bar have ram. Når du bruger sbs er iden at du ikke skal justerer væsentligt på opsætningen.
/AndersF
Avatar billede pctalent Nybegynder
28. maj 2003 - 12:13 #4
Hvilken version af Exchange er det ?
Avatar billede jpvj Nybegynder
28. maj 2003 - 12:15 #5
Avatar billede fischer Nybegynder
28. maj 2003 - 12:21 #6
Det er en Exchange 2000 der kører på en Small Business Server 2000 sp3.
Avatar billede fischer Nybegynder
28. maj 2003 - 14:01 #7
Vildt god artikel, men hvad er ADSIEdit.msc?
Og hvordan åbnes den?
Avatar billede fischer Nybegynder
28. maj 2003 - 14:09 #8
Fandt det:
Adsiedit.msc is a Microsoft Management Console (MMC) snap-in that acts as a low-level editor for Windows 2000 Active Directory. You can use Adsiedit.msc to add, delete, and move objects within the directory services and to view, change, and delete the attributes of each object. Adsiedit.msc and Ldp.exe are included on the Windows 2000 installation CD. You can install these tools from the CD in Support\Tools\Setup.exe.

Only experienced administrators should use these tools because removing the wrong entries in either Ldp.exe or Adsiedit.msc can require reinstallation of the computer.

For additional information about installing these tools view the article in the Microsoft Knowledge Base:
Q301423 How to Install the Windows 2000 Support Tools
Avatar billede fischer Nybegynder
28. maj 2003 - 14:29 #9
Og til reference for andre der skulle få brug for det:
ADSI Edit startes fra C:\Program Files\Support Tools\adsiedit.msc