Avatar billede thomase Nybegynder
22. maj 2003 - 13:08 Der er 9 kommentarer

linke dynamisk text

Hej.
Jeg arbejder på en webshop hvor jeg har en .swf fil der viser overskrifter på varer.

EMBED src="img/text.swf?brand=EMERICA&price=DKK 699,-&name=HEATH KIRCHART"

således...
Hvordan sender jeg et ID med ind så f.eks name (HEATH KIRCHART) linker til visevare.php?id=6578
Altså linke indholdet af et dynamisk felt til en url der også hentes ind.

Mvh
Thomas
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. maj 2003 - 13:24 #1
,-&name=HEATH KIRCHART&id=6578"

getURL(_root.name+_root.id,"_blank");

/Nikolaj
Avatar billede thomase Nybegynder
22. maj 2003 - 13:39 #2
er det nok... id skal være efter sidenavn.php?id=
hvordan angiver jeg det?
jeg er newbie i flash, så du må lige skære det lidt mere ud i pap.
tak,
thomas
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. maj 2003 - 13:45 #3
getURL(_root.name+"?id="+_root.id,"_blank");

Sådan så?
Avatar billede thomase Nybegynder
22. maj 2003 - 14:00 #4
jeg forstår ikke...
jeg har et dynamisk felt der henter værdien fra "name"
det skal linke til denneside.php?id=XXXX
derfor er denneside.php vel nødt til at blive angivet et sted!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. maj 2003 - 16:18 #5
name hvad er det???

Og hvor får du dit ID fra?
Avatar billede thomase Nybegynder
22. maj 2003 - 16:55 #6
Undskyld. Jeg prøver lige at udtrykke mig lidt tydeligere.

Name = Varens Navn
Brand = Varens Mærke
Price = Varens Pris

Så har jeg en flash fil med 3 dynamiske felter der viser henholdsvis Name, Brand og Price værdierne der puttes ind fra html'en.

Jeg vil så putte et ID ind også, og vil linke teksten i Name (varens navn) til en side, f.eks "varevisning.php?id=4545"

så hvis jeg embedder sådan her:
EMBED src="img/text.swf?brand=EMERICA&price=DKK 699,-&name=HEATH KIRCHART&id=4545"
hvordan får jeg så varens navn til at linke til varevisningen for den pågældende vare.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
22. maj 2003 - 17:08 #7
Hvis du allerede får ID ind, så kan du bare :

getURL("varevisning.php?id="+_root.id,"_blank");

/Nikolaj
Avatar billede thomase Nybegynder
22. maj 2003 - 17:38 #8
Det er jeg sikker på du har ret i. Men nu er jeg jo flash-newbie, så jeg mangler bare lige at få at vide hvor jeg skal skrive det....
Jeg har prøvet lidt af hvert, men kan altså ikke få teksten til at linke.
Avatar billede mat Nybegynder
22. maj 2003 - 19:01 #9
Hvis du vil linke fra dynamisk tekst med en getURL kan du kigge her:

http://www.flashfaq.dk/spg.asp?faq=27

Så skal din funktion selvfølgelig indeholde en getURL

mvh mat