Avatar billede tctommy Nybegynder
28. november 2000 - 12:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Tilslutning af netværksdrev

Normalt er det nemt at tilslutte en printer eller et drev via DOS med \"net use\". Problemet er dog blot at når jeg genstarter PC\'en er de oprettede forbindelser væk igen. Nu har jeg brug for hjælp til et lille VB 6.0-program der kan oprette en sådan forbindelse og samtidig sørge for at den er aktiv næste gang jeg starter op. Er der nogen der har en ide ?
Avatar billede powell Nybegynder
28. november 2000 - 13:01 #1
Jeg har en kode der kan finde printeren og/eller faxen der er sat til computeren.

Når du har samlet det rigtige kode kan du lægge det i registreringsdatabasen eller læg den under Start i din windows.

\'Du skal bruge en form med en commando knap(Command1) og ListBox(List1)
Private Sub Form_Activate()
List1.Clear
Dim i%
For i = 0 To Printers.Count - 1
List1.AddItem Printers(i).DeviceName & \": \" & Printers(i).Port
Next i
End Sub

Private Sub List1_Click()
Set Printer = Printers(List1.ListIndex)
Printer.Print \"test Text\" \'Her kan formularerne ligge
Printer.EndDoc
End Sub
Avatar billede tctommy Nybegynder
28. november 2000 - 13:31 #2
Hvad med tilslutning af drev eller mapper fra en server.
Avatar billede powell Nybegynder
28. november 2000 - 14:08 #3
uh, det har jeg dog aldrig prøvet...Men jeg tror du muligvis skal tjekke op på komandoen shell execute eller noget i den stil...
Avatar billede tctommy Nybegynder
28. november 2000 - 14:18 #4
Det kan man også godt, men at få PC\'en til at beholde disse links efter genstart, har jeg ikke fundet ud af. Finder man ud af det i DOS er det vel nogenlunde det samme i VB med ShellExecute.