Avatar billede illmatic Nybegynder
20. maj 2003 - 19:43 Der er 1 løsning

lidt php hjælp

Hej allesammen !

jeg har denne kode som virker således:
Den starter med at vælge "kategorier" fra databasen Kategori. Og når man vælger en kategori viser den "link"'sne i kategorien.
Det jeg gerne vil have er at når man trykker på et "link"
"index.php?kategori=$data[kategori]&link=$data[id]"
Så skal den gå hen til en side hvor den viser information om det valgte link!
Hvordan gør jeg det?
her er koden:

<?
if(isset($_GET['kategori'])) {
    $foresp = mysql_query("SELECT * FROM links WHERE kategori= $_GET[kategori]") or die(mysql_error());
    while($data = mysql_fetch_array($foresp)) {
        echo "<a href=index.php?kategori=$data[kategori]&link=$data[id]>$data[link]</a><br>";
    }
} else {
    $foresp = mysql_query("SELECT * FROM kategori ORDER BY id") or die(mysql_error());
    while($data = mysql_fetch_array($foresp)) {
        echo "<a href=index.php?kategori=$data[id]>$data[navn]</a><br>";
    }

?>

mvh. ill-M
Avatar billede illmatic Nybegynder
20. maj 2003 - 20:00 #1
lukker.. fandt selv ud af det ved hjælp af elseif...