Avatar billede mansoor Nybegynder
20. maj 2003 - 15:14 Der er 4 kommentarer

Makro til at formaterer en word tekst til HTML

Hej

Jeg har brug for en makro som ved at markerer en tekst i word og afspille makroen kan formaterer FED og UNDERSTREGNING og KURSIV på én gang.

Er der en som kan hjælpe - tak
Avatar billede mlhave Nybegynder
20. maj 2003 - 19:19 #1
Sub FedKursivUnderst()
    Selection.Font.Bold = wdToggle
    Selection.Font.Italic = wdToggle
    If Selection.Font.Underline = wdUnderlineNone Then
        Selection.Font.Underline = wdUnderlineSingle
    Else
        Selection.Font.Underline = wdUnderlineNone
    End If
End Sub
Avatar billede mlhave Nybegynder
20. maj 2003 - 19:24 #2
Du kan evt. selv indspille den ved:
1. at skrive lidt tekst.
2. Marker et par bogstaver eller ord
3. Vælge Funktioner, Makro, Indspil Ny makro
4. Klik på knappen for Fed, for kursiv og for Understreg
5. Klik på knappen "Stop indspilling" på værktøjslinien der dukkede op da du valgte at indspille makroen.
Avatar billede mansoor Nybegynder
21. maj 2003 - 09:09 #3
Hej mlhave

Jeg har vist ikke forklaret mig ordentligt.
Makroen skal formaterer fed understregning og kursiv  til HTML-koder - altså <b> </b> - <u> </u> - <i> </i>

Kan du hjælpe med det - på forhånd tak
Avatar billede hcars Novice
31. maj 2003 - 00:39 #4
Hvis du vælger Gem som HTML, _burde_ Word lave en HTML-fil med de ønskede koder, når du først har formatteret på alm. word-vis.
Hvis man begynder at skrive < > -tags inde i et Word-dokument, som ikke er en txt-fil, så ender man med noget virkelig snavs.
Du må nok bestemme, om du vil være i Word- eller HTML-miljø.