Avatar billede scorpio_5250 Nybegynder
20. maj 2003 - 12:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

4 stk. afkrydsningsfelter

Hej Hajer :-)

I en Frontpage formular stiller jeg nogle spørgsmål, som har 4 svarmuligheder. Havde tænkt mig 4 afkrydsningsfelter. Umiddelbart kan Frontpage kun hjælpe mig med et par (2) afkrysningsfelter. Hvordan kan jeg udvide dette par til 2 par (4 afkrydsningsfelter til eet spørgsmål).

Eks:
Svar 1: (x)  Svar 2: (x)  Svar 3: (x)  Svar 4: (x)

Det ville også være kanon, hvis man kan fortryde en afkrydsning. Hvis man f.eks. ved en fejl kommer til at klikke på en boks, skal afkrydsningen forsvinde ved endnu et klik ...

PS: Siden kan ej kobles til SQL eller anden database - svarene sendes som e-mail.

Go´ skrivelyst !
Avatar billede roenving Novice
20. maj 2003 - 12:46 #1
Svar 1:&nbsp;<input type=checkbox value="svar1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;Svar 2:&nbsp;<input type=checkbox value="svar2">&nbsp;&nbsp;&nbsp;Svar 3:&nbsp;<input type=checkbox value="svar3">&nbsp;&nbsp;&nbsp;Svar 4:&nbsp;<input type=checkbox value="svar4">&nbsp;&nbsp;&nbsp;
Avatar billede scorpio_5250 Nybegynder
20. maj 2003 - 13:13 #2
Næsten ... men det er jo "bare" 4 uafhænige checkboxe efter hinanden. De skal fungere som en enhed. Ved angivelse af aldersinterval, skal det således kun være muligt at tilhøre et interval ...
Avatar billede roenving Novice
20. maj 2003 - 13:38 #3
Så er det jo radio-buttons, du skal have:

Svar 1:&nbsp;<input type=radio name="radio1" value="svar1">&nbsp;&nbsp;&nbsp;Svar 2:&nbsp;<input type=radio name="radio1"  value="svar2">&nbsp;&nbsp;&nbsp;Svar 3:&nbsp;<input type=radio name="radio1" value="svar3">&nbsp;&nbsp;&nbsp;Svar 4:&nbsp;<input type=radio name="radio1" value="svar4">&nbsp;&nbsp;&nbsp;
Avatar billede scorpio_5250 Nybegynder
20. maj 2003 - 13:44 #4
Ja sq da !!! Kan du så ikke lige fortælle mig, hvordan "en gruppe" afgrænses fra en anden ?

eks:
Alder  o 10-20  o 20-30  o 30-40
Sprog  o tysk    o engelsk o fransk
Avatar billede asand Nybegynder
20. maj 2003 - 13:55 #5
Een gruppe har samme navn og en anden gruppe har et andet navn. Så i gruppe 1 skal du skrive name="name2" i input-tagget og i gruppe 2 skriver du name="name2" i input-tagget.

-ASand
Avatar billede roenving Novice
20. maj 2003 - 13:56 #6
De hænger sammen på name="radio1"

-- så du skal give dem et nyt navn for hver gruppe

-- og så finde ud hvad værdien er ved hjælp af radio1.value <<husk at differentiere her

-- nå, nej, hvis du sender en e-mail direkte med formen, bliver resultatet, at der står:

radio1=svar1
radio2=svar5
Avatar billede asand Nybegynder
20. maj 2003 - 13:57 #7
Dit eksempel:
<INPUT type=radio name="alder" value="10-20">
<INPUT type=radio name="alder" value="20-30">
<INPUT type=radio name="alder" value="30-40">
<INPUT type=radio name="sprog" value="tysk">
<INPUT type=radio name="sprog" value="engelsk">
<INPUT type=radio name="sprog" value="fransk">

Det anbefales at sætte det ind i en tabel.

-ASand
Avatar billede scorpio_5250 Nybegynder
20. maj 2003 - 14:13 #8
JA ... Den er ved at være der.
asand: du får de 200 her
roenving: svar på ? i kat. Frontpage og få point der

Kan det på nogen måde lade sig gøre, at fortyde sin afkrydsning ??. Hvis man nu får afkrydset i eks. "spansk" ved en fejl og overhovedet ikke kan spansk ...
Avatar billede asand Nybegynder
20. maj 2003 - 14:17 #9
200points er godt nok mange...

I en radiogruppe kan du kun markere ét svar. Så man kan heletiden markere en anden end man lige har gjort. Du kan sætte hvadfor en, der skal være markeret fra start med checked:
<INPUT type=radio name="name" value="value" checked>

-ASand
Avatar billede roenving Novice
20. maj 2003 - 14:32 #10
Avatar billede scorpio_5250 Nybegynder
20. maj 2003 - 15:15 #11
Ups ... trykkede da forkert; Svar lige igen asand !

Forstår godt, at kun een i en gruppe kan være markeret. At skulle annulere en indtastning skal altså laves med en ekstra radioknap (som er markeret fra start) ... evt. med angivelsen "intet" (?)
Avatar billede roenving Novice
20. maj 2003 - 15:17 #12
Det bliver nok det pæneste ...
Avatar billede asand Nybegynder
20. maj 2003 - 16:00 #13
Det kan jeg ikke, men jeg har fået pointene.