Avatar billede clang-k55 Nybegynder
20. maj 2003 - 10:28 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

forskellige hover's??

Hej eksperter...

jeg har et problem. på min hjemmeside skal jeg bruge mere end en slags hover....men hvordan kan jeg gøre det??

lige nu har jeg kun a:hover {........}
jeg har prøvet at lave noget med a:hover.links men det virker ikke

kan nogen hjælpe mig?      clang-k55.. :-)
Avatar billede roenving Novice
20. maj 2003 - 10:35 #1
Du angiver forskellige classes i dine forskellige links -- og definerer de forskellige styles

a.class1:hover {....} såvidt jeg husker
Avatar billede niboan Nybegynder
20. maj 2003 - 10:35 #2
Du skal bruge

a.links:hover {...}

og

<a class="links" ...>
Avatar billede doggy82 Praktikant
20. maj 2003 - 10:35 #3
a.one:hover {}
a.two:hover {}

osv.
Avatar billede clang-k55 Nybegynder
20. maj 2003 - 10:35 #4
okay......prøver lige
Avatar billede niboan Nybegynder
20. maj 2003 - 10:36 #5
7 sek. for sent ;-)
Avatar billede doggy82 Praktikant
20. maj 2003 - 10:36 #6
Avatar billede roenving Novice
20. maj 2003 - 10:42 #7
Et par eksempler fra: http://www.nic.fi/~tapio1/Teaching/Valitsimet1b.php3

<P class="red">The text in this paragraph is red.</P>
This attribute has matching pair in the beginning of the HTML-document or in a separate CSS-file. Class="red" match to an element, which have the same class name. In CSS-encoding it is connected to other selectors with a dot like in this example:

p.red {color:red;} /* after the dot is CSS class-attribute */

.a {color:black; border:1px solid black; blackgroud-color:white}
.special {color:red}
...
<div class="a special">

hth
jes
Avatar billede roenving Novice
20. maj 2003 - 10:42 #8
>>niboan '-)