Avatar billede kriss_creol Nybegynder
19. maj 2003 - 20:27 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

FULL BROWSER FLASH - ingen resize!!

Jeg har brug for at vide hvordan man laver en container FLASH, som fylder hele browservinduet - IKKE FULLSCREEN!!
Samtidigt skal den ikke resize elementerne i flashen, men beholde de rigtige dimensioner!

HER ER ET EKSEMPEL: http://www.crashshop.com/site.html
(prøv at re-size browservinduet - se hvordan elementer følger med og fobliver i samme størrelse!)

Jeg går udfra at man skal sætte flash w:100% & h:100% og så actionscripte dimensionerne på de enkelte elementer i movien! - men vi skal også have elementerne centreret i movien... HVORDAN GØR MAN DET!?? - HJÆLP PLEASE!
Avatar billede mat Nybegynder
19. maj 2003 - 20:42 #1
taget fra moocks udemærkede bog, og ændret en lillebitte smule:

Stage.align = "LT";
Stage.scaleMode = "noScale";
clip.onResize = function() {
    this._x = Stage.width - 100;
}
Stage.addListener(clip);

..men det virker kun i flashplayer 6

mvh mat
Avatar billede mat Nybegynder
19. maj 2003 - 20:43 #2
her er "clip" så navnet på et movieclip på stage :)
Avatar billede barklund Nybegynder
19. maj 2003 - 20:53 #3
Som mat lige kort berører, så er det et spørgsmål om at "lytte" til ændringer af Stage via et Listener-objekt og hver gang funktionen kaldes så manuelt repositionere alle elementer.. Det kan være ret så tricky men er bestemt muligt. Det er ikke noget, som man "bare lige gør"...
Avatar billede kriss_creol Nybegynder
20. maj 2003 - 13:29 #4
tak MAT det var hvad jeg skulle bruge!! - nu er det oppe og kører! SVEDIGT med det der Listner objekt ... kendte ikke til det! HER ER DINE VELFORTJENTE POINTS!
Avatar billede kriss_creol Nybegynder
20. maj 2003 - 13:30 #5
ØHM ... HVORDAN GIVER JEG POINTS??? :-)
Avatar billede kriss_creol Nybegynder
20. maj 2003 - 13:31 #6
DAMN! - håber du fik dine points dér MAT!
Avatar billede mat Nybegynder
20. maj 2003 - 13:36 #7
det gjorde jeg ikke, jeg skal ligge et svar for at få point - men det er desværre lidt sent nu :)

mvh mat
Avatar billede kriss_creol Nybegynder
20. maj 2003 - 14:12 #8
HVEM HAR SÅ FÅET POINTS??
Avatar billede mat Nybegynder
20. maj 2003 - 14:49 #9
det har du selv.

(psst din caps lock sidder fast)

mvh mat
Avatar billede kriss_creol Nybegynder
20. maj 2003 - 15:18 #10
Nåh STENER... sorry 'bout that!

SIDDER MIN CAPSlock FAST...? skal hAvE uDsKiftET det LORTE taStatUR!
Avatar billede kriss_creol Nybegynder
20. maj 2003 - 15:19 #11
ps.hva hedder den der bog du snakkede om?
Avatar billede mat Nybegynder
20. maj 2003 - 16:31 #12
den hedder "ActionScript for Flash MX The Definitive Guide 2nd edition" af Colin Moock

mvh mat