Avatar billede tafell Nybegynder
19. maj 2003 - 10:56 Der er 9 kommentarer

SIkket utroligt nemt, men.......

jeg har en hjemmeside, hvor jeg har tre frames, og den i midten skal være en side på nettede, og det skal være på den måde at når man har trykket hjemmeside adressen og den så åbner skal den i midten, være en url på nettede der kommer frem, som (hvis det skulle værre at www.eksperten.dk skulle fremtræde på min hjemmeside, uden at man først skal trykke på et link for at kommer der hen og den skal ikke kun bruge midt framen

er der nogle der kan hjælpe med det?
Avatar billede a_trunk Nybegynder
19. maj 2003 - 11:16 #1
mener du et link du har på din side f.eks i frame til højre, når man trykker på det åbner den i midten, eller hvad mener du?
Avatar billede tafell Nybegynder
19. maj 2003 - 11:19 #2
nej .. når du trykker min hjemmeside ind feks: www.jubii.dk skal denne url komme frem med det samme i midten uden at der skal trykkes på noget form for link.
Avatar billede websmith Nybegynder
19. maj 2003 - 11:33 #3
Du kan fx lave det med JavaScript.

I din side som indeholder Frameset koden, putter du følgende kode ind i din <head></head>

<script>
var indhold=window.frames['indhold'];
function load()
{
if(document.location.search!='')
{

indhold.location=document.location.search.substring(1);

}
</script>

i din <frameset ...> tag putter du følgende ind onLoad="load()" så den kommer til at se ud som <frameset onLoad="load()" ...>

Det skulle gerne gøre at når du loader siden med fx.

index.html?http://www.jubii.dk så putter den http://www.jubii.dk ind i framen med navnet indhold.

Du skal lige huske at ændre

var indhold=window.frames['indhold'];

til at matche den frame som skal indeholde websiden.
Avatar billede websmith Nybegynder
19. maj 2003 - 11:42 #4
Prøv at ændre det til:

<html>
    <head>
        <script>

function load(fram)
{

var indhold=fram['indhold'];

if(document.location.search!='')
{

indhold.location=document.location.search.substring(1);

}
        </script>
    </head>
    <frameset cols="10,*,10" onLoad="load(this)" border="1" frameborder="1" framespacing="1">
        <frame name="left" frameborder="1" src="test.htm">
        <frame name="indhold" frameborder="1" src="test.htm">
        <frame name="right" frameborder="1" src="test.htm">
    </frameset>
</html>

Det fungerer i internet Explorer 6.0, jeg har ikke testet andre.
Avatar billede tafell Nybegynder
19. maj 2003 - 11:51 #5
nej det virke ikke i dreamweaver, den vil ikke for mig sorry, der må da være en næmmere måde at gøre det på?

men ellers tak for at du vil forsøge
Avatar billede websmith Nybegynder
20. maj 2003 - 09:58 #6
Prøv at ændre i html-koden manuelt uden om wysiwyg grænsefladen.
Avatar billede daniel21 Nybegynder
20. maj 2003 - 11:32 #7
lig din index.side i den midterste frame og gem den som index, sværere er det ikke
Avatar billede tafell Nybegynder
20. maj 2003 - 11:37 #8
Jeg har selv fundet ud af hvordan, man åbner bare explore sætter url ind i toppen, saver den, og åbner den ind i dreamweaver, bingo bango, så er den der, men ellers tak...
Avatar billede moejensen Nybegynder
26. marts 2004 - 22:42 #9
Lukketid